اين محتوا ها به ترتيب تاريخ کشف شده است . محتواي متني که مادر تمام محتوا مي باشد و امروزه هم کاربرد زيادي در وب سايت ها و جاهاي زيادي ديگر را دارد و سپس محتواي صوت پس از آن کشف شد که در مقاله هاي قبلي کاملا بحث شده است و تقريبا کامل درباره تاثير پادکست بر سئو را نيز بررسي کردم.

در آخر و آخرين دست يافته ي بشر در زمينه محتوا که تأثير گذارترين محتوا در بين محتوا ها مي باشد چون احساسات را درگير ميکند و از اهميت بيشتري در بازاريابي و کسب و کار و غيره و علي الخصوص در وب سايت ها و براي گوگل و در بين موتور هاي جستجو (SERP) و سئو احترام بيشتري به محتواي ويديويي قايل مي باشد.

و هر وب سايتي که داراي محتواي ويديويي باکيفيت و مربوط به موضوع مرتبط داشته باشد ، آن وب سايت را در صفحه اول خود قرار مي دهد به دليل داشتن مخاطب بيشتر ، پس از تاثير ويديو بر سئو غافل نشويد .

جالب است بدانيد در اواخر سال 2000 مردم به توليد محتواي ويديويي آنلاين مي پردازند با دوربين هايي که نياز به مدرک دانشگاهي نيست و با ايده پردازي خود محتواي ويديويي مورد علاقه را درست ميکند .

چند نفر در روز از ويديو استفاده مي کنند؟

طبق آمار هاي داخلي و خارجي بدست آمده ، در سال 2020 حدودا کاربران جهاني در يک روز تقريبا 10 ميليارد محتواي ويديويي بازديد مي شود با اينکه محتواي متني و صوتي نيز خوانده مي شود اما اغلب کاربران به محتواي ويديويي ارزش قايل مي شوند.

وقتشان را بيشتر به صرف تماشاي انواع محتواي ويديويي که بيشتر در Snapchat که در رأس قرار گرفته و سپس فيس بوک و يوتيوب مي باشد .

تيم وب هميار  همانطور که مقالات آموزشي را به ترتيبي که گفته شد ، طراحي کرده ايم تا کاربران بتوانند بهتر درک نمايند و گام به گام پيش نمايند با ما همراه باشيد که در ادامه به تاثير ويديو بر سئو بحث خواهيم کرد .

شيوه استفاده از ويديو براي افزايش تاثير ويديو بر سئو :

1.طبقه بندي موتور هاي جستجو (SERP) :

همانطور که ميدانيد گوگل و ساير موتور هاي جستجو توسط کلمات کليدي خاص ، صفحات را رتبه بندي مينمايند ولي شما مي توانيد براحتي از ويديو هاي دگران در محتواي خود استفاده کنيد.

بله درست شنيده ايد شما ميتوانيد محتواي ويديويي کپي استفاده کنيد که تاثير زيادي بر سئو شما دارد و من که الان اين مطلب را مي نويسم به شما قول مي دهم که استفاده از محتواي  ويديويي کپي بر سئو شما ضرر نخواهد زد بلکه مفيد هم خواهد بود. در ادامه ويژگي ويديو خوب را نيز اشاره خواهم کرد .

2. CTR و سين صفحات توجه کنيد :

CTR يا همان نرخ کليک را نسبت به کاربراني که از صفحات شما سين مي نمايند را بررسي کنيد و يقين داشته باشيد که با بارگزاري ويديو در صفحتان بي شک هم نر کليک را بهبود و افزايش داده و در پيرو آن نيز تعداد بازديد کنندکان صفحه تان نيز افزايش يافته است و اين را بدانيد که محتواي ويديويي بيشتر از محتواي متني و صوتي تأثيرگزار مي باشد .

3. Time on site :

ماندگاري کاربر در صفحه و افزايش زمان تعامل کاربر در صفحه تان (حداقل 2 دقيقه ) نشانه جستجوي مناسب و محتواي با کيفيت مي باشد و باعث مي شود تا زمان اتمام جستجو افزايش يافته و در نتيجه گوگل شما را انتخاب مي نمايد .

4.اشتراک گذاري :

دارا بودن يک محتواي ويديو باکيفيت و در نتيجه داشتن سين توسط مخاطبان و اشتراک گذاري آنان در بين صفحات مختلف و يا ايجاد پيوند ، روند بهتري را براي وب سايتتان ايجاد مي نمايد .

و اما شما بايستي در صفحه خود در اين قرن 21 محتواي ويديويي داشته باشيد چون طبق آمار بدست آمده باعث افزايش مشارکت کاربران و ايجاد ترافيک و اشتراک گذاري مي شود و رتبه بهتري گوگل به صفحه ي شما اختصاص مي دهد و در اين مقاله تأثير ويديو بر پادکست به موضوع ويژگي باکيفيت ويديو را در زير مي پردازيم .
4
استراتژي بالا ميتوانيد تاثير ويديو بر سئو چند برابر کند.

ويژگي محتواي ويديو باکيفيت و تاثير ويديو بر سئو :

تاثير ويدئو بر سئو

1.     مرتبط بودن :

محتواي ويديو بايستي با موضوع و بحث محتواي متني و صوتي شما در وب سايتتان هماهنگ و مرتبط باشد و ويديو غير ربط عکس عمل ميکند و اين عمل باعث بهينه سازي سئو مي شود .

2.     زمان مشخص :

محتواي ويديويي براي هر چه با کيفيت بودن آن بايستي کنتر از 4 دقيقه باشد و حجم آن بيشتر از 15 مگابايت نباشد به دليل اينکه مخاطب حداکثر 4 دقيقه به ويديو مهلت مي دهد که جذاب باشد يا نه و بايد ويديو خود را بر آن اساس تنظيم نماييد .

نکته ي کاهش حجم محتواي ويديو تان اين است که شما با آپلود کردن در آپارات و يوتيوب که علاوه بر کاهش هزينه هاستينگ باعث ظاهر نمودن در گوگل مي نمايد .

3.     محتواي متني :

حتما کساني هستند که به محتواي متني توجه زيادي دارند و بايد در کنار محتواي ويديوتان ، محتواي متني بهتري را داشته باشيد که باعث تأثير گذاري بيشتر مينمايد .

4.     زيرنويس :

يکي از جديدترين ترفند هاي ديده شدن و باکيفيت محتواي ويديو مي شود ، متن مکالمات است که با زيرنويس نمودن با ايموجي هاي مختلف باعث درگيرکردن تمام حواس کاربر و محتواي ويديو را براي بيننده آسان تر و قابل فهم تر مي سازد.
شما مي توانيد زرنويس را با نرم افزار کمتازيا ايجاد کنيد.

5.     قالب هاي محتواي ويديو :

به طور معمول از دو قالب استفاده مي شود که MP4 و WebM مي باشد که اين دو قالب نيز تفاوتي دارند .
MP4 :
اين نوع قالب توسط همه ي مرورگر ها پشتيباني مي شود و در دستگاه هاي تلفن بهتر از قالب ديگر جلوه مي دهد.

WebM : اين نوع قالب سبک تر از MP4 مي باشد و فقط توسط Chrome و Firefox پشتيباني مي شود .
اين نوع قالب ها براي قرار دادن ويديو هاي باکيفيت در فايل هاي اندازه کوچک با قالب هاي استاندارد براي سيستم عامل هاي مختلف تبديل شده اند .

6.     فشرده سازي :

فشرده سازي باعث صرفه جويي براي کاربر هم از لحاظ زمان و از لحاظ مالي مي شود و شما ميتوانيد با استفاده از ابزار هاي Blazemp و HandBrake حجم فايل هاي خود را بدون لطمه زدن به کيفيت تصاوير فشرده سازي مي شود و باعث مي شود تا در مدت زمان کمتري براي کاربر بارگزاري مي شود .

7.     نمايش محتواي ويديو :

براي نمايش بهتر محتواي ويديوتون در سايت خودتان از HTML5 استفاده نماييد و اينکه دقت کنيد که بهترين محل قرار گرفتن ويديو بعد از پاراگراف اول يا دوم مي باشد . اگر 7 نکته را به درستي اجرا کنيد تاثير ويديو بر سئو را در محتوايتان خواهيد ديد

در بارگزاري محتواي ويديويي بايستي به نکات زير نوجه کرد :

1.جلب توجه براي کاربران تلفن همراه :
کاربران تلفن همراه تقريبا 2 برابر کاربران تلويزيون و 1.4 برابر کاربران کامپيوتر مي باشد که در هر سال 100 درصد به اين آمار اضافه مي شود و اين يعني هر وب سايتي که براي کاربران تلفن همراه محتواي ويديويي جذاب باشد.

يعني ديگر مانند موتورهاي جستجو ديگر مانند يوتيوب و فيس بوک مي تواند محبوبيت داشته باشد و اگر بتوانيد زمان تعامل تنها 10% از کاربران تلفن همراه را کنترل نمايند يعني وب سايت شما به اوج رسيده است .اگر به اين مورد توجه کنيد باعث تاثر ويديو بر سئو را خواهيد ديد.

2. دردسترس بودن (Available) :
محتواي ويديويي خود را روي صفحه وب سايت قرار دهيد و براي کاربر پنهان و طريقه دستيابي به آن سخت نباشد و اگر براي يک صفحه که محتواي ويديو تان را در آنجا دسته بندي مي کنيد در ديد کاربر باشد .

مزيت محتواي ويديويي :

1.اعتماد :
اکثر کسب و کارايي که داريد که از طريق وب سايت يا از طريق موتورهاي جستجو بازاريابي مي نمايد کاربران به دليل اينکه اعتمادي در مورد سايز و نحوه گارانتي و اينکه چقدر اعتبار دارد و از اين طريق اعتماد مشتري جلب مي شود و شک در مورد تقلب نيز برطرف مي نمايد . و ميتوانيم تاثير ويديو بر سئو را ببينيم.

2.جامعيت :
محتواي ويديويي به شما کمک مي نمايد که بتوانيد تمام و کمال در باره محصول و يا آموزش و غيره در تمامي زمينه ها توضيح دهيد و چون جامع است اغلب کاربران اعتقاد بر اين دارند که محتواي ويديويي پر اهميت تر از محتواي متني و صوتي و تصويري مي باشد . شما مي توانيد در پروموشن نجوه ايجاد بازاريابي رو ببينيد.

3. صامت و مصوت :
اگر ويديويي که تنظيم کرده ايد که بتواند بدون داده هاي صوتي نيز منظور محتوي را انتقال نمايد براي سبک کردن و کاهش حجم نيز کمک مينمايد  و اين کار را توسط آيکون هاي ويرايش ويديويي اين کار را انجام دهيد .

تأثير ويديو در تبليغات :

مصرف ترافيک ويديويي در سالهاي اخير رشد چشمگيري داشته است و بعيد به نظر مي رسد رشد بيشتر در آينده متوقف شود.

به همين دليل صاحبان سايت يک سال دارند: “چگونه حضور ويدئو بر موقعيت سايت من در موتورهاي جستجو تأثير مي گذارد؟” سعي خواهيم کرد پاسخ دهيم.

ويدئو چگونه بر يک صفحه SEO تأثير مي گذارد؟

در حال حاضر ، موتورهاي جستجو توجه زيادي به عوامل رتبه بندي رفتاري دارند و تاثير سئو بر ويديو را زياد مي کند:

  1. تعداد صفحات در هر جلسه
  2. زمان مشاهده صفحات منفرد
  3. ميزان بانس ريت و غيره

با کمک فيلم ها مي توانيد روي اين عوامل داخلي تأثير مثبت بگذاريد: مدت زمان بازديد به طور خودکار افزايش مي يابد ، ميزان شکست کاهش مي يابد.

فيلم هاي موجود در صفحات سايت را مي توان به دو روش قرار داد: در ميزباني شما ، يا با درج فريم از خدمات ميزباني ويديوي بزرگ ، مانند Youtube ، آپارات ، نماشا

ارسال ويدئو در Youtube و آپارات داراي چندين جنبه مثبت است:

  1. پوشش کاربر بزرگ
  2. به دست آوردن پيوندهاي طبيعي به سايت
  3. Google اين ميزباني را ترجيح مي دهد

بهينه سازي ويديوي اساسي در Youtube و آپارات :

تاثير ويديو بر سئو

اگر مي خواين تاثير ويديو بر سئو بيشتر باشد، اولين چيزي که بايد با شروع رعايت شود تايتل است. اين عبارت نه تنها بايد حاوي يک عبارت کليدي باشد ، بلکه براي کاربر نيز جالب باشد. علاوه بر اين ، بايد با محتواي ويديو مطابقت داشته باشد. هيچ موتور جستجو ويدئويي مربوطه را که عنوان و محتواي آن با هم ارتباطي ندارند شناسايي نمي کند.
توضيحات ويدئو نيز بايد با استفاده از عبارات جستجوگر پر شود.

اين اقدامات به شما امکان مي دهد رتبه خوبي در جستجوي داخلي Youtube داشته باشيد و تعداد بازديدهاي ويدئو را افزايش دهيد ، که مي تواند بر بازديد سايت تأثير بگذارد.

همانطور که در اين مقاله توضيح داده شده با عنوان تاثير ويديو بر سئو، پرکاربردترين و پربازديد ترين عنوان در بين مقالات امروزي مي باشد و اينکه هر کسي که اهميت محتواي ويديو را بداند بايستي در صفحه ي خود در هر موتور هاي جستجو چه اينستاگرام و يوتيوب و فيس بوک و غيره توليد مي نمايد.

و اشتراک گزاري در بين هر يک از موتورهاي جستجو و تشويق به لايک کردن و کامنت گذاشتن و اشتراک بين دوستان که افرادي حتي جايزه اي براي اين کار براي کاربران اختصاص مي دهند و اين موارد نيز براي سئو هم خيلي حائز اهميت مي باشد و براي عقب نماندن از کسب و کارتان بايستي براي توليد محتواي ويديويي اهميت بدهيد . تا تاثير ويديو بر سئو را ببينيد.

حتما مقاله تاثير پادکست در سئو رو بخوانيد!!!

اميدوارم اين مقاله‌ي تاثير ويديو بر سئو نيز برايتان مفيد واقع شده باشد و در پيشرفت شما سهيم باشيم و هرگونه سوالي و انتقادي و سفارش هر نوع محتوا يا ديگر عمليات سايت را داشته باشيد ميتوانيد از طريق سايت مان آسمان تیم سفارش دهيد .

منبع : webhamyar.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *