شاید شما هم از جمله افرادی باشید که بدلیل قرار گرفتن سایتتان در زمین شنی گوگل شاکی باشید، شاید هم خیلی خوشبینانه آن را بعنوان زمین تمرین برای ورود به دریای خروشان سئو تحمل کنید.

اما در هر دو صورت باید صبور باشید، چون ممکن است بازی در زمین شنی حتی چند ماه هم طول بکشد. به این معنی که افزایش رتبه های شما بسیار کند و حوصله سر بر پیش می رود.

متاسفانه انتخاب بازی یا خروج از این زمین دست شما نیست و باید منتظر تصمیم گوگل باشید.

سند باکس گوگل چیست و چقدر معتبر است؟

سند باکس الگوریتمی است که شبیه فیلتر عمل می کند و سایت‌های جدید را از سایت‌های قدیمی تر تفکیک می‌کند.

در این الگوریتم گوگل، سایتهای تازه کار برخلاف تلاشی که برای کسب رتبه می کنند، نتیجه ی مطلوب خود را نمی گیرند، اما اگر ناامید نشده و روال کارشان را به خوبی دنبال کنند، می توانند خود را به گوگل ثابت کرده، از زمین تمرین بیرون بیایند و رتبه کسب کنند.

سندباکس هیچ وقت بطور رسمی توسط گوگل تایید نشده است. اما بسیاری از سئو کارها بر اساس تاثیرات آن بر روی روند کسب رتبه در سایتهای تازه کار، بر وجود آن اطمینان دارند.

آیا سایت من در سندباکس گوگل است؟

ابزارهای بررسی سندباکس گوگل به شما کمک می کند که بررسی کنید آیا سایتتان در زمین بازی قرار دارد یا خیر. این ابزارها فیلدهایی برای ورود کلمات کلیدی و URL دارند که با وارد کردن آنها وضعیت حضور در سندباکس مشخص می شود.

ضمن اینکه اگر رشد بسیار کند اتفاق می افتد یا ورودی های سایت شما بیشتر از کلمات غیر کلیدی سایتتان است، احتمالا در این زمین شنی گیر افتاده اید و باید با تولید محتوای با کیفیت و لینک سازی درست خودتان را به گوگل ثابت کنید تا اجازه دهد وارد بازی بزرگترها شوید.

اگر مطمئن شدید که سایتتان در سندباکس است صبور باشید. در دو ماه اول ورود، تاثیرات منفی این الگوریتم بسیار چشمگیر است و پس از گذشت سه ماه روند رشد بهبود می یابد. کل زمان ماندن در سندباکس از یک تا شش ماه است که در اواخر این دوره تاثیرات منفی سند باکس بسیار کاهش می یابد.

سندباکس چطور کار می کند؟

سندباکس فضایی با کنترل جدی روی کدهای سایت است که در آن برنامه ها می توانند اجرا شده و بررسی شوند. این فضا در واقع بخشهایی از کد را که ممکن است در آن خطر یا ویروسی وجود داشته باشد را محدود می کند. به عنوان مثال براوزرها اساسا تنها صفحاتی از سایتهای مشمول را بررسی می کنند که در سندباکس قرار دارند.

در واقع سندباکس بطور مکرر برنامه های تایید نشده که ممکن است شامل ویروس یا کدهای مخرب باشد را بررسی می کند تا نتوانند به هاست آسیب برساند.

جمع بندی

با وجود اینکه شاید تحمل ماندن در یک زمین شنی کوچک نسبت به ساحل دریا می تواند آزاردهنده باشد، اما گوگل هم برای اینکه جلوی رشد سریع اسپمرها را بگیرد، ناچار است کارهایی بکند که گاهی خیلی خوشایند نیست. اما با صبوری و بکارگیری تکنیکهای اصولی سئو می توان پس از چندی موقعیت خوبی را از آن سایتهای حرفه ای کرد.

منبع : firstoften.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *