Google  به طور مداوم الگوریتم های خود را به روز می کند و در حال تکامل است تا نتایج جستجوی دقیق تر و با کیفیت تر را برای کاربرانی که به دنبال حل مشکل یا چالش هستند ارائه دهد.یکی از بروزرسانی های گوگل به صورت آنلاین الگوریتم مدیک نام گذاری شد.

از زمانی که این به روز رسانی منتشر شده است بسیاری از کسب و کارها تغییرات عمده ای را در رتبه بندی وب سایت هایشان گزارش کرده اند که البته همه این تغییرات مثبت نبوده اند.

به روز رسانی google medic  چیست؟

الگوریتم  مدیک آپدیتی بود تا گوگل بتواند مراجع و وب سایت های متخصص آنلاین را شناسایی کند. این کار از طریق فاکتورهایی دقیق انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که محتوا ها با کیفیت , دقیق و درست است و به خوبی رتبه بندی می شوند.

به گفته گوگل، به روز رسانی Medic وب سایت هایی را که در رتبه بندی جستجوی خود کاهش یافته اند جریمه نمی کند. بلکه به سایت‌هایی پاداش می‌دهد که قبلاً در SERP‌های خود ارزش کمتری داشتند. به عبارت دیگر، اگر ناگهان تعداد زیادی از سایت‌ها رتبه‌بندی بهتری نسبت به سایت شما پیدا می‌کنند، به این دلیل است که گوگل فکر می‌کند آنها سزاوار رتبه‌های بالاتر هستند، نه به این دلیل که سایت شما شایسته رتبه‌های پایین‌تری است.

چه کسانی تحت تاثیر الگوریتم مدیک قرار می گیرند؟

گوگل اعلام کرده است که این الگوریتم یک الگوریتم جهانی و برای همه ی وب سایت ها است. در حالی که به نظر می رسد بیشترین تاثیر را بر روی سایت هایی می گذارد که بر مربوط به امور مالی , حقوقی , پزشکی و ایمنی  هستند.

چطور بفهمیم که تحت تاثیر الگوریتم مدیک قرار گرفته ایم؟

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا سایت شما تحت تاثیر قرار گرفته است یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که:” ترافیک جستجوی خود را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنید.” مطالعات نشان داده‌اند که به نظر می‌رسد سایت‌های سلامت و تندرستی و تجارت الکترونیک بیشترین آسیب را در رتبه‌بندی داشته‌اند. اگر وب سایت شما هم توصیه های شخصی را با تراکنش های مالی ترکیب می کند بهتر است رتبه ی خود را بررسی کنید!

تمرکز بر E-A-T: تخصص، اقتدار و اعتماد

تخصص (expert):  شما باید در زمینه ای که وب سایت شما روی آن متمرکز است متخصص باشید. به روز نگه داشتن یک صفحه “توصیه نامه” یا “بررسی” در وب سایت خود راهی برای نشان دادن به Google است که شما در موضوع خود متخصص هستید. زیرا از اشخاص ثالث بازخورد  دریافت می کنید.

اقتدار (authority): شما می خواهید نشان دهید که وب سایت شما معتبر است. این با “کارشناس” بودن متفاوت است. زیرا شما زمانی اعتبار خود را ارائه می دهید که موقعیت یا تجربه خود را در زمینه کاری که در محتوای شما نشان داده شده است, اثبات  کنید. با ارائه مطالبی که به سوالات خوانندگان شما پاسخ می دهد و به آنها در حل مشکل کمک می کند، موتورهای جستجو به شما اعتبار می دهند. اعتماد (trust): باید به کاربران نشان دهید که می توانند به وب سایتی که در آن هستند اعتماد کنند. این امر به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیکی که از کاربران اطلاعات کارت اعتباری خود را می خواهند بسیار مهم است. همه چیز در مورد سایت شما باید باعث شود کاربران در هنگام بازدید احساس امنیت کنند. مطمئن شوید که سایت شما از یک پردازشگر پرداخت معتبر استفاده می‌کند.

چطور اثرات منفی الگوریتم مدیک را کمتر کنیم؟

با دلایل مختلفی ممکن است که افراد تاثیر منفی از الگوریتم بگیرند. در اینجا می خواهیم نحوه ی رسیدگی به این مسئه را با توجه به E-A-T بیان کنیم.

اگر سایت شما تحت تأثیر به‌روزرسانی Medic قرار گرفته است، ارائه محتوای آموزنده و جذاب است که اعتماد کاربران را به برند شما ایجاد می‌کند. و قدرت شما را در حوزه کاری شما تثبیت می نماید. به جای ایجاد پست های جدید که محتوای تکراری را برای شما به ارمغان می آورد، پست های قدیمی را به روز کنید.

جایگاه خود را در بالای SERP ها به دست آورید

در پایان ، گوگل تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود که سایت هایی که در بالای SERP های آنها ظاهر می شوند، سایت هایی هستند که بیشترین شایستگی حضور در آنجا را دارند. صرف نظر از تأثیری که ممکن است به‌روزرسانی Google Medic بر سایت شما داشته باشد، مسیر رسیدن به رتبه‌های بالای جستجو تغییری نکرده است. تنها ممکن است برای رسیدن به آنجا کمی کار بیشتری انجام دهید.

کلام آخر

مجموعه ی سئویار در تلاش است تا آخرین اطلاعات از دنیای تکنولوژی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد .

منبع : seoyar.com 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *