آشنایی با برنامه ریزی استراتژیک

اگر شما صاحب یک کسب‌وکار آنلاین، استارتاپ، فروشگاه اینترنتی و… هستید به برخی استراتژی‌ها نیاز دارید تا بتوانید مشتریان جدیدی جذب کنید و یا نظر مشتریان قدیمی خود را جلب کنید تا به فروشگاه شما بازگردند.

با استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک مای کاستومر می‌توانید با استراتژی‌های کسب‌وکار اینترنتی بیشتر آشنا شده و تجارت خود را توسعه دهید.

برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

برنامه ریزی استراتژیک درواقع یک فعالیت مدیریتی است که در شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای: تعیین اولویت‌ها، تمرکز بر منابع و انرژی، حصول اطمینان از حرکت سازمان در جهت اهداف تعیین‌شده، تعیین توافق‌نامه‌ها پیرامون نتایج و بازدهی‌ها و درنهایت برای تعیین بهترین مسیر برای سازمان یا شرکت در جهت دستیابی به اهداف، استفاده می‌شود.

به عبارتی، برنامه ریزی استراتژیک یعنی برنامه ریزی برای آینده و تعیین اهداف و گام‌های رسیدن به این اهداف که امروزه توسط کسب‌وکارهای پیشرو در تمامی بازارها و صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تمرکز یک برنامه ریزی بر روی موفقیت در درازمدت است. اینکه کسب‌وکار شما در حال حاضر در کجا قرار دارد؟ در آینده به کدام سمت می‌رود؟ و…

به عقیده کارشناسان و متخصصان، هر برنامه ریزی استراتژیک باید به

چرا برنامه ریزی استراتژیک در کسب‌وکارهای اینترنتی مهم است؟

کلیه فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی در کسب‌وکارهای اینترنتی، بدون برنامه ریزی استراتژیک یا اجرای ناقص و عدم تدوین استراتژی‌ها، بازدهی مناسبی نخواهند داشت و نمی‌توان انتظار داشت که بازاریابی‌ها و تبلیغات با موفقیت همراه باشند.

استراتژی کسب‌وکار برای هر سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در کسب‌وکار، شناسایی و انتخاب گزینه‌های استراتژیک پیش روی سازمان، نقش مهمی ایفا می‌کند.  هر برنامه استراتژیک باید شامل پنج جزء اصلی باشد که عبارت‌اند از:

1- جایگاه کسب‌وکار: در این بخش جایگاه کسب‌وکار یا شرکت ازنظر مالی و در مقایسه با شرایط بازار و رقبا مشخص می‌شود تا نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت‌ها و خطرهای احتمالی شناسایی شوند.

2- اهداف و استراتژی‌ها: یک برنامه استراتژیک بدون اهداف و استراتژی قابل‌اجرا نخواهد بود زیرا اهداف و استراتژی‌های شرکت مشخص می‌کند که باید از چه تاکتیک‌هایی استفاده کنیم.

3- شناسایی فرصت‌های بازار: یک برنامه استراتژیک خوب باید فرصت‌های موجود در بازار را شناسایی کند. به‌این‌ترتیب تیم اجرایی قادر خواهد بود منابع و سرمایه خود را به مواردی اختصاص دهد که بیشترین سود و بازدهی را در بر دارند.

4- تعریف بازار هدف: بسیار مهم است که گروه مخاطبان هدف خود را برای تمام محصولات و خدماتتان، شناسایی کنید. شناسایی بازار هدف به شما کمک می‌کند که راحت‌تر در موردنیازها، خواسته‌ها و علایق مخاطبانتان تحقیق کنید و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهید.

5- بودجه تبلیغات و بازاریابی: آخرین و مهم‌ترین جزء در برنامه ریزی ، مشخص کردن بودجه موردنیاز برای انجام برنامه‌های بازاریابی تبلیغات است. تعیین بودجه کمک می‌کند قادر باشید اولویت‌های اجرایی خود را متناسب با بودجه‌ای که در اختیاردارید، شناسایی کنید.

نتیجه‌گیری

با برنامه ریزی استراتژیک یک شرکت می‌تواند کسب‌وکار روزانه خود را هدایت کرده و برای تصمیم‌گیری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت از آن استفاده کند. اجرای برنامه استراتژیک به کسب‌وکارهای اینترنتی در تدوین و اجرای کمپین‌های بازاریابی یکپارچه کمک می‌کند و در رابطه با به‌روزرسانی محصولات و خدمات و توسعه پیشنهادات تجاری به‌منظور گسترش برنامه فروش نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برای داشتن یک برنامه استراتژیک مؤثر، انجام تحقیقات گسترده و شناسایی کامل بازار هدف ضروری است. با استفاده از خدمات مشاوره بازاریابی و برنامه ریزی استراتژیک شرکت مای کاستومر می‌توانید از یک برنامه منسجم و متناسب با کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. ازجمله مزیت‌های استفاده از خدمات نوین و منحصربه‌فرد مای کاستومر، ارائه مسیر مشخص و مدون بازاریابی است که کسب‌وکار شما را به‌درستی به سمت اهداف و مقاصدتان هدایت می‌کند.

منبع : mycustomer.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *