ريسپانسيو بودن سايت و تاثير آن در سئو و ورودي گوگل

براي دانستن تأثير ريسپانسيو بودن سايت در سئو ابتدا بايد بدانيد ريسپانسيو بودن سايت دقيقاً به چه معني است؟
سايت ريسپانسيو يا واکنش گرا به اين معني است که سايت به‌صورت شناور طراحي‌شده و در انواع دستگاه‌هاي هوشمند ازجمله موبايل، تبلت، تلويزيون‌هاي هوشمند و غيره با رزولوشن‌هاي متفاوت به‌صورت صحيح و مناسب نمايش داده مي‌شود.

پس واکنش گرا بودن سايت که نمايش يک سايت را در هر دستگاه هوشمندي يکسان نشان دهد امروزه يکي از ضروري‌ترين موارد در طراحي سايت است. البته ريسپانسيو بودن سايت تأثير زيادي بر روي کسب‌وکار اينترنتي شما مي‌گذارد که در ادامه بيشتر به اين تأثيرها مي‌پردازيم.

آنچه در اين مقاله مي‌خوانيد

ريسپانسيو بودن سايت

گوگل در ۵ سال اخير کاملاً به‌سوي موبايل و کاربران موبايلي روي گردانيده و در حال حاضر به گفته گوگل اکثر جستجوها توسط موبايل انجام مي‌شود.

اين يک چالش جديد براي بازاريابان اينترنتي محسوب مي شود تا بخش زيادي از توجه خود را از کاربران دسکتاپ برداشته و به کاربران موبايلي اختصاص دهند.

در سال ۲۰۱۶، گوگل اطلاعاتي منتشر کرد که نشان مي دهد تعداد کاربران جستجوي موبايلي خيلي بيشتر از کاربراني است که توسط کامپيوتر و دسکتاپ جستجو مي‌‌کنند و علاوه بر اين اکثر کاربراني که قصد خريد دارند، ابتدا توسط موبايل جستجوي خود را انجام مي‌‌دهند تا جنس موردنظر خود را پيدا کنند و يا اطلاعاتي در مورد آن کسب کنند.

ريسپانسيو بودن سايت باعث جلب رضايت کاربر مي‌شود و تجربه کاربري بسيار خوبي را به کاربران سايتتان مي‌دهد. ازآنجايي‌که گوگل نيز سعي دارد سايت‌هاي کاربرپسند تر را در نمايش نتايج جستجو در سطح بالاتري قرار دهد سايت‌هاي واکنش گرا امتياز بيشتري به نسبت ديگر سايت‌ها به خود اختصاص مي‌دهدند.

۷۰ درصد کاربران موبايلي جستجو مي‌کنند!

در اطلاعات منتشرشده مشخص شد که بيش از ۷۰ درصد کاربران موبايلي مي‌خوهستند قبل از خريد يک جنس در مورد آن اطلاعات بيشتري کسب کنند و تحقيقات بيشتري درزمينه محصول کسب کنند!

ازآنجايي‌که بيشتر کاربران سايت‌ها از طريق تلفن همراه وارد سايت مي‌شود فکر ساخت اپليکيشن براي سايت مناسب است اما به دليل هزينه زياد ساخت اپليکيشن بهتر است سايت را به‌صورت ريسپانسيو يا واکنش گرا طراحي کنيد که بخش عمده کاربران سايتتان راحت‌تر باشند و بتوانند براي کسب اطلاعات جديد سايتتان از گوشي هوشمند خود استفاده کنند.

با طراحي سايت ريسپانسيو شما چندين گام از رقبايتان جلو مي‌افتيد چراکه ممکن است برخي از رقباي شما سايتشان را به‌صورت واکنش گرا طراحي نکرده باشند. با اين کار شما حتي در زمان کاربران براي جستجو صرفه‌جويي مي‌کنيد. همان‌طور که مي‌دانيد براي کاربران هيچ‌چيز مهم‌تر و بااهميت‌تر از زمان نيست.

اگر شما سايت خود را به نحوي طراحي کنيد که در زمان کاربران براي رسيدن به هدفي که دارند صرفه‌جويي شود، قطعاً سايت شما کاربرپسند مي‌شود. اين دقيقاً کاري است که سايت‌هاي حرفه‌اي انجام مي‌دهدند، پس اگر مي‌خواهيد سايتي حرفه‌اي داشته باشيد به شما پيشنهاد مي‌کنم تأثير ريسپانسيو را در نظر بگيريد.

تأثير ريسپانسيو بودن سايت در سئو

جدا از بحث ريسپانسيو بودن سايت، در سال ۲۰۱۶ حدود ۹۷ درصد افراد دنيا با استفاده از موبايل کارهايشان را انجام مي‌‌گرفت، از تاکسي گرفتن تا پيدا کردن بهترين هتل و بهترين پرواز، همچنين خريد منزل و خودرو و غيره.

اطلاعات بالا نشان مي‌دهد که ازاين‌پس تراکنش‌هاي بسياري توسط کاربران موبايلي در اينترنت انجام مي‌شود و بهتر است به بازاريابي موبايلي بيشتر بپردازيد و از واکنش گرا بودن سايت خود مطمئن شويد. چراکه طبق الگوريتم Google Mobile Friendly، گوگل سايت‌هاي رسپانسيو را در اولويت نمايش نتايج موبايلي قرار خواهد داد.خود را از اين سهم بالا محروم نکنيم!

هرچند اين اطلاعات مربوط به سال ۲۰۱۶ بوده است! ما الآن در سال ۲۰۲۰ با رشد بيشتر تکنولوژي مواجه هستيم و از آنجايي که اکثر سرويس‌هاي آنلاين مثل اسنپ و تپسي فعاليت خود را حتي در شهرستان‌ها هم شروع کرده‌اند، قطعاً اين ارقام بالاتر خواهد بود.

پيشرفت تکنولوژي و تأثير آن در سئو سايت

خب با توجه به آمارهاي به‌دست آمده بايد بدانيد که در ايران تا ۴ سال آينده حدود 75 ميليون نفر از تلفن همراه هوشمند استفاده مي‌کنند. اگر شما نيز از تأثير اين کاربران بر روي کسب‌وکارهاي اينترنتي آگاه هستيد و قصد نداريد اين‌همه کاربر را در کسب‌وکار آنلاين خود ناديده بگيريد، مي‌توانيد با ريسپانسيو کردن سايت خود تجربه کاربري خوبي را براي آن‌ها رقم بزنيد. همچنين با اين کار شما به زمان کاربر و مسائل ديگري اهميت داده‌ايد و باعث شويد کاربران معمولي به کاربر دائم سايت شما تبديل شود.

همين حضورهاي مداوم کاربر باعث مي‌شود سئو سايتتان افزايش يابد. البته در سئو سايت عوامل زيادي دخالت دارند اما با پيشرفت چشمگير تکنولوژي و افزايش روزافزون به کاربراني که از تلفن همراه هوشمند و تلبت و همچنين تلويزيون‌هاي هوشمند استفاده مي‌کنند، ريسپانسيو بودن و يا همان واکنش گرا بودن سايت در افزايش سئو و بهينه بودن سايت بسيار مهم است. پس پيشنهاد مي‌کنم با توجه به اهميت اين موضوع سايت خود را ريسپانسيو طراحي کنيد.

منبع: Google/Purchased Digital Diary, “مشتريان در حال حاضر چطور نيازهايشان را برطرف مي‌کنند؟”. بررسي و آزمايش گروهي افراد در آمريکا تعداد تلفن‌هاي هوشمند استفاده‌شده در تحقيق=1,000, واکنش‌ها=14,840 (نيازها=10,540), در تاريخ مي 2016.

اميدوارم اين مقاله آموزشي در ارتباط با تأثير ريسپانسيو بودن سايت در سئو براي سايت شما مفيد واقع‌شده باشد.
شاد و پيروز باشيد.

منبع : mihanwp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *