بازاریابی تله ای

خیلی وقتها مشتری ها برای انتخاب بین چند گزینه بسیار مردد هستن. نتایج تحلیل مغز با دستگاه ( اف ام آر آی) نشون میده وقتی از بین چند گزینه ی جذاب در حال تصمیم گیری هستن در حال اذیت شدن هستند در حالی که وقتی دو گزینه خوب و ضعیف وجود داشته باشند راحت تصمیم میگیرند. در واقع در این روش ما از دانش نورو مارکتینگ استفاده میکنیم.

تکنیک بازاریابی تله ای در واقع اینطوریه که محصول با کیفیت پایین تر رو با همان قیمت محصول با کیفیت ارائه بدی و در کنار هم برای مقایسه بگذاری.

این تکنیک به دو شکل عمل میکنه:

شکل اول اینجوری که در نهایت محصول با کیفیت پایین تر رو میفروشی و روش دومش در نهایت منجر به فروش محصول با کیفیت میشه.

بگذارید برای روش اول بازرایابی تله ای یه مثال بزنم:

یه پسری هست به اسم فرید.

فرید توی فروشگاه داشت قفسه آبمیوه رو بررسی میکرد تا یه پاکت ابمیوه بخره . در همین حین چشمش خورد به یک پاکتی که توی همون ردیف بود ولی ارتفاعش از بقیه بلند تر بود.

رفت سراغ پاکت قیمت رو نگاه کرد و دید قیمتش مثل قیمت آبمیوه  های دیگس. کمی تعجب کرد چون این آبمیوه حجم بیشتری نسبت به بقیه آبمیوه ها داشت. ب

یشتر دقت کرد تا چیزی رو از قلم ننداخته باشه ولی متوجه شد که این یک آبمیوه بیشتر با همون قیمت سایر ابمیوه هاس. خب منطقی به نظر میرسید و اون گزینه بهتر از بقیه بود و اون آبمیوه رو توی سبد خریدش گذاشت.

فرید خودش نفهمید که چی شد ولی من الان بهتون میگم.

وقتی یک محصول در حجم بیشتر رو هم قیمت با محصولی با کیفیت میکنی

مشتری یک بحث ارزش گذاری تو ذهنش ایجاد میشه و برای خرید محصولی که منطقی تر به نظر میرسه سوق داده میشه.

حالا میتونه اون محصولی که منطقی به نظر میرسه یک ابمیوه کم کیفیت تر ولی در حجم بیشتر باشه یا شاید هم یک مدل ارزون تر از یک محصول باشه که در کنارش خدمات جانبی هست و باعث میشه هم قیمت یک مدل با کیفیت تر بشه.

این روشی بود که توی اون در نهایت محصول بی کیفیت فروخته میشد. و در واقع با استفاده از روانشناسی فروش و فروشندنگی به نتیجه ی دلخواه رسیدیم.

روش دوم بازاریابی تله ای:

حالا میخوام روشی دیگه ای بازرایابی تله ای بگم  که در نهایت محصول با کیفیت تر یا منطقی تر با جنبه ی مثبت فروخته میشه.

منظورم از جنبه ی مثبت بازاریابی تله ای اینه که بتونیم محصول با کیفیت تری بفروشیم.

ملک دار ها چطوری از روش بازرایابی تله ای و مارکتینگ بهتر خونه ها استفاده میکنند:

معمولا یه مشتری رو که میخوان بهش خونه نشون بدم یباره میبرنش بهش ۳ تا خونه هم قیمت ولی با کیفیت های مختلف رو نشون میدن و بهترین خونه در واقع اون خونه ی آخری هست که بهشون نشون میدن و البته معمولا یه خونه مونده به اخر هم ضعیف ترین کیس رو نشون میدن و در حالی که مشتری داره توی ذهنش مقایسه ها رو انحام میده

وقتی خونه ی آخر رو با قیمت یکسان ولی با کیفیت خیلی عالی تر میبینه نظرش رو روی اون خونه مثبت میکنه و در اکثر مواقع منجر به خرید میشه

منبع : mmtazclub

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *