اسکیما موضوع تازه ای نیست ولی با این وجود خیلی از افراد از این مفهوم و کارایی آن مطلع نیستند. حال این سوال مطرح میشود که اسکیما چطور میتواند بر روی سئو سایت تاثیر بگذارد؟  ( سئو در مشهد )

اسکیما چیست؟

اگر بخواهیم به طور خیلی ساده و کاربردی تعریفی از اسکیما را به شما ارائه دهیم؛ باید اینطور بیان کنیم که این موضوع در حقیقت روی سئو داخلی وب سایت تاثیر میگذارد. Schema اطلاعاتی از صفحه های مختلف وب سایت و محتوایی که داخل آن وجود دارد را به موتورهای جستجو نشان می دهد.

مقاله مرتبطراهنمای جامع اصول سئو داخلی

به عنوان مثال اگر شما سایت انتشار موسیقی دارید؛ می توانید با استفاده از استانداردهایی که اسکیما در نظر گرفته است و در سایت Schema وجود دارد در مورد موزیکی خاص، سازنده این موزیک، در چه تاریخی ساخته شده، کار های دیگر این سازنده را به موتور های جستجو بشناسانید. به این وسیله وقتی که موتور جستجوی گوگل صفحه های سایت شما را بررسی میکند مشخصات سایتتان یا Rich Snippet ها روی گوگل به نمایش در می آید.

استراکچر دیتا و اسکیما

به همه ی کد های HTML استراکچر دیتا میگوند و این موضوع برای این است که موتور جستجوی گوگل بتواند صفحه ی سایت را خیلی بهتر بفهمد. اطلاعات وب سایت شما از طریق کدهای HTML به خزنده ها داده میشود و این موضوع باعث ایندکس سریع صفحه در موتور جستجو می گردد.

دلیل توسعه اسکیما

یکی از اصلی ترین دلایل توسعه اسکیما این است که در سئو سایت و کسب رتبه در موتورهای جستجو تاثیر به سزایی دارد. اسکیما در سال 2011 شروع به فعالیت کرد و روند سایت Schema.org هم شروع فرآیندش در همان سال بود. اصلی ترین دلیل ایجاد سایت اسکیما کمک به موتورهای جستجو بود.

آیا برای همه سایت ها می توان از اسکیما استفاده کرد؟

سوالی که به کرات پرسیده می شود این است که آیا می توان از اسکیما برای هر نوع وب سایتی استفاده کرد؟ بله از Schema می توانید برای هر نوع وب سایتی و هر صفحه ای استفاده نمایید.

آیا همه بخش های سایت نیاز به اسکیما دارد؟

هیچ منعی برای اینکه شما از اسکیما روی همه بخش های سایت استفاده کنید وجود ندارد ولی باید در نظر داشته باشید که این کار به طور دستی باید انجام شود. پس بهترین کار این است که شما بخش هایی از سایت تان که مهمتر است را در اولویت قرار دهید. از این رو هرچقدر که شما صفحات و اطلاعات بیشتری را در سایت خودتان نشانه گذاری کنید، سایت شما توسط موتور های جستجو بهتر درک میشود.

بهترین مدل استفاده از اسکیما

بهترین مدل استفاده از اسکیما برای کسانی که سایت جدیدی دارند این است که در حین این که روی افزایش محتوا تمرکز میکنید از نشانه گذاری اسکیما هم در کنار افزایش محتوا استفاده کنید، تا از ابتدا اصولی جلو بروید. نتیجه این کار این است که شما سایت بهینه تری را میتوانید داشته باشید. در این زمینه ابزاری را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید به بررسی درست بودن نشانه گذاری صفحاتتان بپردازید. این ابزار “Structured Data Testing Tool” نام دارد.

چطور میشود از اسکیما در سایت استفاده کرد؟

شاید تا الان از خود سوال کرده باشید که چطور میشود از اسکیما در سایت استفاده کرد؟ شما میتوانید از ابزارهایی مانند:

گوگل تگ منیجر(GTM)، گوگل وبمستر تولز، میکرو دیتا و Json-LD برای نشانه گذاری سایت خود بهره ببرید.

جمع بندی

در عصر امروز هر انسانی متوجه این شده است که سرعت هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است.از همین رو هوش مصنوعی موتورهای جستجو هم پیش رفته تر میشوند. با این حال هنوز هم نمیتواند مانند یک انسان درک درستی از محتوای سایت داشته باشد. اسکیما برای کمک به موتورهای جستجو طراحی شده تا انها بتوانند بهتر سایت را درک کنند. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر درباره اسکیما و یا سئو سایت

داشتید می توانید با ما تماس بگیرید.

منبع : rayapars.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *