اهمیت نقشه سایت در سئو سایت چیست؟

نقشه سایت (XML Sitemap) چیست؟

نقشه سایت (Sitemap) یک فایل متنی می باشد که با پسوند XML ذخیره می شود و در آن فایل، آدرس صفحات وب سایت قرار می گیرد. داشتن نقشه سایت برای هر وب سایتی ضروری می باشد و این فایل جزو یکی از اصلی ترین و مهم ترین فاکتور های سئو سایت است که از طرف گوگل اعلام شده است.

نقشه سایت چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

با ساختن فایل sitemap.xml برای سایت خود، به موتور های جستجو اعلام می کنید که چه مطالبی در وب سایت وجود دارد و دارای چه آدرس های (URL) می باشند. با این ربات های موتور های جستجو مانند گوگل سریع تر از تغییرات وب سایت شما آگاه می شوند. مثلا متوجه می شوند که چه مطالب جدیدی در سایت منتشر شده و یا چه مطالبی تغییر کرده اند. با ایجاد این فایل ربات ها زودتر از تغییرات وب سایت آگاه می شوند و در سریع ایندکس شدن مطالب در نتایج موتور های جستجو و همچنین سئو سایت کمک بسیاری می کند.

در نقشه یا sitemap.xml می توان درصد اهمیت هر مطلب را مشخص کرد.

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: آیا رتبه الکسا در سئو مهم است؟

آیا نقشه ی استاتیک برای سئو مفید می باشد؟

نقشه سایت یک فایل استاتیک و ثابت نمی باشد. تعدادی از وب سایت ها از sitemap استاتیک استفاده می کنند که این کار نه تنها برای سئو سایت مفید نمی باشد، بلکه ضرر هم دارد. چون که مطالب وب سایت ممکن است تغییر کند و یا مطالب جدیدی به وب سایت اضافه شود که در صورت داشتن این گونه از نقشه ها این تغییرات به sitemap.xml اضافه نمی شود. پس باید از نفشه داینامیک استفاده نمود تا تغییرات حاصله در آن درج شود.

XML Sitemap

افزونه نقشه سایت در وردپرس:

با دانلود افزونه XML Sitemap و یا Yoast SEO می توانید نقشه ای را ایجاد نمایید و درصد اهمیت مطالب خود را نیز مشخص کرده و همچنین مدت زمان تغییر پیدا کردن مطالب را نیز مشخص کنید.

اگر هنوز برای وب سایت خود نقشه ندارید، هر چه سریع تر برای ساخت آن اقدام نمایید.

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.

منبع : aysaco.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *