مدل تجارت الکترونيکي P2P براي تسويه حساب کردن شرکت کنندگان در حراج با فروشنده است که مشهورترين آنها سرويسي است به نام Paypal. تجارت P2P در چهار چوبي کار مي کند که افراد بتوانند مستقيماً باهم پول رد و بدل کنند و در حاليکه سهم اصلي داد و ستد پولي را نقل و انتقالات رو در رو بعهده دارد، فناوري تلفن هاي همراه تعداد افراد بيشتري را در داد و ستد غير حضوري سهيم مي کند.

قبل از Paypal بسياري از تاجران Online در قد و قواره هاي متفاوت پرداخت مشتريها را از طريق حساب کارت هاي اعتباري تجارت دريافت مي کردند.

با استفاده از سخت افزار Mondex که زير مجموعه Mastercard مي باشد، کاربران قادرند نقل و انتقالاات الکترونيکي پولي خود را انجام دهند و پول خود را از يک کارت اعتباري به کارت اعتباري ديگر منتقل نمايند.

نحوه استفاده از تلفن همراه بدين صورت است که به جاي فناوري GSM که استاندارد معمول ارتباطي تلفن همراه در بسياري از کشورها به ويژه در اروپاست، فناوري ديگري تحت پروتکل بکارگيري نرم افزار کاربردي از طريق تجهيزات بي سيم (Wireless Application Protocol)که به اختصار WAP ناميده مي شود، جايگزين مي گردد.

در اين شيوه جديد، هر تلفن همراه از طريق مرکز تلفن با يک کامپيوتر سرويسگر مرتبط مي شود و مي تواند نرم افزار مورد نياز کاربر خود را بر روي کامپيوتر مذکور فعال نمايد.

بدين ترتيب استفاده کننده مي تواند اطلاعات خود را از طريق کامپيوتر سرويسگر که خود از طريق اينترنت و يا شبکه هاي ارزش افزوده (VAN) به مراکز تجاري و خدماتي متصل است ارسال و يا دريافت نمايد.

منبع : amazontele.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *