۱جوملا چیست؟

جوملا از سال ۲۰۰۵ در وب وجود داشته و نظر تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرده است؛ بیش از ۵۰ میلیون بار طبق سایت www.joomla.org دانلود شده است. این باعث می شود این سیستم مدیریت محتوا (CMS)دومین سیستم محبوب پس از وردپرس باشد.

سایت فروشگاه بزرگ ebay.com وlinux.com  از جمله سایت هایی هستند که از جوملا برای وب سایت خود استفاده میکنند. بیایید ببینیم ویژگی های جوملا چیست که باعث می شود تا میلیون ها نفر از مردم و مشاغل آن را انتخاب کنند.

۲ویژگی های اصلی جوملا:

پاسخگویی

پاسخگویی یک ضرورت اصلی برای هر وب سایت به روز می باشد. شما و همینطور تقریباً هر کاربر اینترنت دیگر امروزه انتظار دارید که مقیاس وب سایت، نسبت به مقیاس وضوح صفحه نمایش تغییر کند و این کاری است که جوملا کاملاً قادر به انجام آن است.

دستگاه های تلفن همراه ، دسکتاپ ، تبلت-وب سایت شما در مورد هر یک از آنها خراب و بهم خورده به نظر نمی رسد.

چند زبانه بودن

آیا شما می خواهید در یک بازار با زبان خارجی فعالیت کنید؟ مشکلی نیست. بومی سازی موتور جوملا به زبان شما، آسان تر از بسیاری از رقبای آن در دنیای CMS است.تقریباً ۷۰ بستۀ زبانی در جوملا وجود دارد که فقط چند کلیک با نصب و استفاده از آنها فاصله دارید.

حتی اگر قالبی(theme) که استفاده می کنید کلماتی دارد که با بسته زبان قابل ترجمه نیستند ، می توانید بقیه آنها را با یک ابزار تغییر زبان ترجمه کنید. این بسیار عالی است ، زیرا در برخی از CMS های معروف دیگر ، باید به سرور خود بروید و مستقیماً در فایل های قالب تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید.

به روزرسانی آسان

جوملا یکی از موتورهایی است که اغلب به روز می شود و این یک چیز خوب است ، زیرا تیم توسعه دهنده جوملا هر بار ویژگی های جدید و عملکردهای مفیدی را برای ما به ارمغان می آورد.

خوبی آن این است که شما می توانید بروزرسانی را به آسانی، در دو یا سه کلیک از پنل مدیریت خود اعمال کنید. و نمی توان به اندازه کافی بر روی خوبی این نکته تاکید کرد!

فقط محض احتیاط ،شما باید قبل از هرگونه به روزرسانی موتور از سایت خود بکاپ بگیرید.

پشتیبانی خوب

جوملا یک پلتفرم اوپن سورس است که هر کس را قادر می سازد تا به صورت داوطلبانه در بهبود آن مشارکت کند.نکته منفی آن این است که شما نمی توانید به صورت زنده چت کنید یا با شخصی از جوملا تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان برای سایت خود دریافت کنید.

خوشبختانه ، تیم جوملا، توضیحات مربوط به جوملا را با جزئیات بسیار زیاد ایجاد و در دسترس گذاشته است. اگر بیشتر فردی اجتماعی هستید ، از انجمن کاربران جوملا لذت خواهید برد.

اگر هر زمانی هنگام کار با جوملا به هر مشکلی برخوردید ، احتمال دارد که کسی قبلاً همان مشکل یا مشابه آن را تجربه کرده بوده و جواب دقیق آن از قبل موجود باشد.

جوملا یک پلتفرم اوپن سورس است که هر کس را قادر می سازد تا به صورت داوطلبانه در بهبود آن مشارکت کند

۳چه چیزی جوملا را از بقیه متفاوت میسازد؟

مدیریت رسانه جوملا

مدیریت رسانه جوملا(Joomla Media Manager) ابزاری است که به شما این امکان را می دهد تا  فایل های رسانه ای خود را در پنل ادمین جوملای خود مدیریت کنید. مدیریت رسانه(media manager) در جوملا یکی از بصری ترین و آسان ترین برای استفاده در بین ابزارهای مشابه است.

بر خلاف سایر سیستم های CMS ، به راحتی می توانید فولدر های جدیدی را روی سرور خود ایجاد کنید و فایل ها را در آنجا آپلود کنید. در بیشتر CMS های دیگر نیاز به رفتن به FTP یا cPanel است.

بر خلاف سایر سیستم های CMS ، به راحتی می توانید فولدر های جدیدی را روی سرور خود ایجاد کنید و فایل ها را در آنجا آپلود کنید

مدیر تماس جوملا

جوملا برای تبدیل شدن به یک سایت اداری که دارای تعداد زیادی کاربر با نقش ها و قابلیت های مختلف باشد ، به خوبی آماده است. مدیر تماس جوملا(Joomla Contact Manager) شما را قادر می سازد تا کاربران را در بخش ها و گروه های مختلف ایجاد کنید.

مدیریت محتوا جوملا

اگرچه ممکن است بعضی مشتری ها بگویند که جوملا نسبت به وردپرس دارای یک منحنی یادگیری طولانی تر است ، اما ارزش آن را دارد ، زیرا جوملا با انعطاف پذیری و ترکیب محتوای بیشتری همراه است.

افزونه های جوملا(+۸۰۰۰)

جوملا یکی از قدرتمندترین بانک های اطلاعاتی افزونه در بین پلتفرم های CMS و تجارت الکترونیکی را داراست.

برای انجام تقریباً هر کاری می توانید یک افزونه یا ماژول مربوط به آن را پیدا کنید. آنچه در مورد افزونه های جوملا قابل توجه است، این است که بسیاری از افزونه ها و ماژول های عالی رایگان هستند ، در حالی که بیشتر نسخه های پولی آن دارای نسخه‌ی رایگان محدود شده هستند و هر زمان که تصمیم بگیرید میتوانید نسخه‌ی محدود شده را به نسخه‌ی ویژه و کامل ارتقا دهید.

برای انجام تقریباً هر کاری می توانید یک افزونه یا ماژول مربوط به آن را پیدا کنید

ویرایش فرانت‌اند(front-end)

این همان چیزی است که آدم را در مورد وردپرس اذیت می کند و آن چیزی باعث راحتی هنگام کار با جوملا می شود؛ برای ویرایش بخشی از مطلب نیازی نیست به پنل ادمین مراجعه کنید.

[۴]جوملا

اگر ویرایش فرانت‌اند سایت خود را فعال کنید ، چرخ دنده ای در کنار هر ماژول وجود خواهد داشت و با کلیک بر روی آن می توانید به راحتی تغییرات خود را ایجاد کنید.

نتیجه

جوملا چیزی بین وردپرس و دروپال است. قطعاً ارزش این را دارد که آن را امتحان کنید، فقط برای اینکه بدانید آیا این پلتفرم برای شما مناسب است یا نه. گفته می شود که بسیاری از کاربران جوملا به هیچ وجه حاضر نیستند به سیستم مدیریت محتوای دیگری بروند. حالا می دانید دلایل انتخاب جوملا چیست.

منبع : www.kalaateh.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *