سئو بین المللی فرآیند بهینه سازی وب سایت شما است به گونه ای که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی تشخیص دهند که چه کشورهایی را می خواهید هدف گذاری کنید و کدام زبان ها را برای تجارت استفاده می کنید.

سئو بین المللی

آیا نیاز دارید که به سطح  سئو بین المللی بروید؟

اگر می دانید که سهم خوبی از بازدید کنندگان وب سایت شما از کشور دیگری نسبت به مکانی که در آن قرار دارید، به دست آمده است و یا به زبان های مختلف صحبت می کنید و یا هر دو، در این صورت زمان ایجاد تغییراتی در وب سایت شما است تا تجربه بهتری را برای همه بازدید کنندگان بین المللی خود ایجاد کنید.

در سطح بین المللی، ممکن است سئو بین المللی به عنوان یک مفهوم کاملاً خارجی به نظر برسد، اما در واقعیت، شما ممکن است بیشتر از آنچه می دانید با آن آشنا باشید.
به سئو بین المللی به عنوان هدف گذاری جغرافیایی (Geotargeting) فکر کنید، اما به جای بهینه سازی وب سایت خود برای جذب ترافیک از شهر یا ایالت خود، آن را برای کشورها و زبان های مختلف بهینه سازی می کنید.

اگر به دنبال ایجاد یک سایت کاملاً بین المللی هستید (به عنوان مثال، سایتی که به طور خاص یک کشور دیگر و یک زبان دیگر را هدف قرار دهد)، مراحل کار شما برای انجام این “هدف گذاری جغرافیایی بین المللی” شامل سه قدم است:

کشور یا منطقه مورد نظر خود را با ساختار URL بین المللی مشخص کنید. (هدف گذاری کشور)

با استفاده از برچسب های زبان صفحات خود را هدف قرار دهید. (هدف قرار دادن زبان)

محتوا را به زبان (های) کاربران هدف خود ایجاد و حفظ کنید. این ها مواد اولیه ای هستند که در واقع شما را بر اساس آنها رتبه بندی می کنند.

گاهی اوقات، شما فقط به دنبال هدف قرار دادن یک زبان خاص یا یک کشور خاص هستید. در این موارد، ممکن است فقط بخواهید به سمت یک یا دو هدف از این سه هدف حرکت کنید.
مثلاً بگویید که شما یک شرکت پوشاک آنلاین دارید که متخصص در تی شرت های دارای شعار به زبان اسپانیایی است.
از آنجا که مکزیک به اندازه اسپانیا به تجارت شما مرتبط است، می خواهید زبان اسپانیایی را هدف قرار دهید اما هیچ کشور خاصی در برنامه کاری شما نیست.

سئو بین المللی

بهترین شیوه های بین المللی در آموزش سئو سایت

ساختارهای URL برای سایت های بین المللی

چند ساختار URL وجود دارد که وب مسترها می توانند برای هدف قرار دادن کشور خاصی در وب سایت های خود استفاده کنند.
این موارد شامل استفاده از یک دامنه سطح بالا کشوری (ccTLD)، یک زیر دامنه، یک زیرشاخه یا زیر پوشه، یک gTLD با پارامترهای زبان یا حتی استفاده از یک نام دامنه متفاوت به طور کامل است. بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این گزینه ها بیندازیم:

ccTLD – همانطور که توسط گوگل تعریف شده است، ccTLD ها از کدهای دو حرفی استفاده می کنند تا به کاربران و موتورهای جستجو نشان دهند که در کدام کشور، ایالت مستقل یا قلمرو وابسته یک وب سایت ثبت شده است.
توجه داشته باشید که برخی از کدهای کشور ، مانند .ly برای لیبی، آنقدر برای اهداف دیگر استفاده می شوند که گوگل با آنها به طور کلی رفتار می کند.

{استفاده از یک ccTLD برای سئو بین المللی}

زیر دامنه (Subdomain) – محتوای بین المللی در یک “دامنه سطح سوم” جداگانه قرار می گیرد که ممکن است حقوق مالکیت لینک را از طریق root عبور ندهد و یا از آن استفاده نکند.

{استفاده از یک زیردامنه برای سئو بین المللی}

زیر شاخه (Subdirectory) – محتوای بین المللی در یک زیرشاخه خاص یا زیر پوشه خاص یک دامنه root قرار می گیرد.

{استفاده از یک زیرشاخه برای سئو بین المللی}

gTLD با پارامترهای زبان دامنه عمومی سطح بالا (مانند.com ، .net ، یا .org) با افزودن یک پارامتر URL برای سخنگویان به یک زبان خاص مورد هدف قرار می گیرد.

{استفاده از یک gTLD باپارامترهای زبانی برای سئو بین المللی}

دامنه متفاوت محتوای بین المللی در یک حوزه کاملا متفاوت از سایت محلی قرار می گیرد.

{استفاده از یک دامنه متفاوت برای سئو بین المللی}

موتورهای جستجو ممکن است هر ساختار URL مختلف را کمی متفاوت تفسیر کنند، بنابراین هر تکنیک دارای جوانب مثبت و منفی است – از جمله منابع مورد نیاز برای پیاده سازی و نگهداری آنها قبل از انتخاب ساختار مناسب برای شما، لازم است جزئیات بیشتری را در مورد هر گزینه جستجو کنید.

این جدول چند ترکیب ساختار بالقوه URL را نشان می دهد که می توانند برای بین المللی کردن یک سایت استفاده شوند و موتورهای جستجو هر ساختار را تفسیر می کنند:

{جدول}

هر ساختار دیگری را که انتخاب کنید، گوگل توصیه می کند سلسله مراتب خود را به شکلی مشابه در هر بخش از سایت خود ترتیب دهید تا قابل درک و به راحتی قابل جستجو باشد.

وب سایت (یا صفحات وب سایت) خود را هدف زبان قرار دهید

به موتورهای جستجو نشان دهید که چه زبانی را با استفاده از برچسب های hreflang یا meta tag ها تنظیم کرده اید تا مدیریت کنید – بخش هایی از کد که نشان می دهد محتوای شما در کدام زبان است. مثال زیر به گوگل می گوید نسخه دیگری از مطالب به زبان فرانسوی با لینک ارائه شده در دسترس است:

مثال برچسب hreflang:

سئو بین المللی

چندتا از بهترین روش های دیگر:

اطمینان حاصل کنید که همه چیز از جهت یابی در سایت شما، محتوای شما، تا منوی کمکی شما، به زبان اصلی منطقه مورد نظر شما است.

از ترجمه های ماشینی استفاده نکنید (آنها هنوز به اندازه کافی خوب نیستند).

به طور خودکار کاربر را بر اساس موقعیت مکانی به یک زبان دیگر هدایت نکنید. خوب است که یک سایت جایگزین را پیشنهاد کنید، اما شما نمی دانید که (بدون پرسیدن) آیا این جستجوگر انگلیسی زبان در فرانسه مهاجر است، دانشجوی یک زبان خارجی یا شخصی که در اینترنت گم شده است.

از استفاده از کوکی ها یا اسکریپت ها برای نشان دادن نسخه های مختلف زبان صفحه خودداری کنید. موتورهای جستجو نمی توانند آن نوع محتوای پویا را جستجو کنند و کاربران انسانی ممکن است قادر به دیدن آنها نباشند.

محتوای خود را متناسب با زبان و فرهنگ کاربر هدف خود تنظیم کنید

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مناسبی را در اختیار مخاطبان (بازدید کنندگان) هدف خود قرار می دهید. با استفاده از زبان محلی، ارز و منطقه زمانی به همراه اطلاعات تماس مانند آدرس و شماره تلفن، شما به کاربران و موتورهای جستجو سیگنال های قوی می فرستید که در جای مناسب قرار دارند.
همچنین هنگام ایجاد طرح و محتوای خود به تفاوت های فرهنگی فکر کنید. مناطق مختلف به مواردی مانند رنگ، چیدمان و سبک طنز از جهات بسیاری، متفاوت نگاه می کنند.

با روشن کردن اینکه صفحه شما برای آنها کاملاً واضح است، شانس اینکه تجربه مثبتی داشته باشند را افزایش می دهید.

همچنین شایان ذکر است که، سئوهای بین المللی که به خوبی اجرا شده باشد باید تقریبا برای کاربران نامرئی باشد. آنها باید به سادگی محتوای مربوطه، به زبان خود و در منطقه خود را (در صورت استفاده) دریافت کنند.
بنابراین، سیگنال ها بسیار بیشتر در مورد کمک به موتورهای جستجو هستند تا درباره ی افراد مناسب، به طوری که باید محتوای مناسب را برای افراد مناسب نشان دهند.

سایر سیگنال های بین المللی سئو سایت

سایر سیگنال ها برای نشان دادن موتورهای جستجو مبنی بر اینکه سایت شما یک کشور خاص را هدف قرار می دهد عبارتند از:

میزبانی سایت خود با IP محلی

پیوند دادن به محتوای محلی

ایجاد لینک از منابع محلی

یافتن راه هایی برای رتبه بندی در موتورهای جستجوگر محلی مانند Yandex در روسیه و Baidu در چین

اهداف سئو بین المللی به طور خلاصه

اگر کشور خاصی را هدف قرار می دهید، در مورد استفاده از ccTLD فکر کنید. اما، اگر فقط به هدف قرار دادن زبان توجه می کنید، استفاده از یک ccTLD احتمالاً بهترین انتخاب شما نیست، زیرا منظور آنها برای هدف قرار دادن یک منطقه جغرافیایی خاص و به ویژه زبان مورد استفاده ی عمومی در آنجا نیست.

در این موارد، شما به احتمال زیاد می خواهید از یک روش بین المللی سازی متفاوت مانند استفاده از hreflang، زیر پوشه ها یا زیر دامنه ها در ترکیب یا به طور کلی به جای ccTLD استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده از ccTLD برای سایت بین المللی خود ندارید، این بحث را در مورد فواید و مزایای فرعی استفاده از زیر دامنه ها بررسی کنید.

سئو بین المللی

یادگیری را ادامه دهید

راهنمای سئو بین المللی – فقط آشنایی با سئو بین المللی؟ از اینجا شروع کنید

فهرست بین المللی جستجوگرها بین المللی – Aleyda Solis همه چیزهایی را که برای شروع کار با SEO بین المللی باید بدانید به شما منتقل می کند.

سئو بین المللی – پشتیبانی فنی گوگل

15 راز برتر برای جستجوگرها بین المللی – Kaitlyn داستان این سؤال را نشان می دهد که سئو بین المللی چگونه در طول سال ها تکامل یافته است و در این فرآیند درباره ی چه چیز هایی باید نگران بود یا نبود.

مهارت های خود را به کار بگیرید

رده بندی کلمات کلیدی – اگر یک کمپین فعال برای وب سایت خود دارید، کلمات کلیدی و صفحات رتبه بندی سایت خود را به علاوه سه رقیب در چهار موتور جستجوگر بین المللی مختلف دنبال کنید.

MozBar – وقتی در صفحه نتایج موتور جستجو برخی تحقیقاتی رقابتی انجام می دهید، می توانید اطلاعات رتبه بندی را در زمان واقعی برای نمایش داده های کلمات کلیدی خود جمع کنید و آن نتایج را برای منطقه مورد نظر مشخص کنید.

محاسبه ی ROI برای سئو بین المللی – این محاسبه به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا تلاش برای ایجاد سئو بین المللی در این زمانی بازده خوبی برای شرکت شما ایجاد خواهد کرد یا خیر.

سئو بین المللی چیست ؟

فرآیند بهینه سازی وب سایت شما که چه کشورهایی با میخواهید به عنوان هدف خود قرار دهید

آیا نیاز دارید که به سزح سئو بین المللی بروید ؟

به سئو بین المللی باید به عنوان هدف گذاری جغرافیایی فکر کنید پس بله

بهترین شیوه های سئو بین المللی

ساختار های URL مانند ccTLD , gTLD


منبع : https://seosho.com/international-seo/#axzz7NK5kDeUC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *