اگر به کار دیجیتال مارکتینگ مشغول باشید،‌ بدون شک می دانید که بازاریابی رسانه متقاطع چیست . چه برندهای بزرگ فعال در بازار، چه فریلنسرهای کوچک نیاز دارند تا کسب و کار خود را به نحوی گسترش بدهد تا به مخاطبان بیشتری بتواند دست پیدا کند.

پیشنهاد می شود قبل از خواندن این مطلب،‌مقاله دیجیتال مارکتینگ؛ استراتژی شبکه های اجتماعی در ۸ قدم ساده را مطالعه کنید.

شاید تا به حال به این فکر کرده اید که شما برای بهتر شدن کسب و کارتان به استراتژی بازاریابی رسانه متقاطع نیاز دارید،‌اما چالش واقعی این نوع از بازاریابی فهمیدن آن است.

برای شروع بیایید بفهمیم این نوع بازاریابی یعنی چه؟

بازاریابی رسانه متقاطع چیست ؟

کانسپت کلی بازاریابی رسانه متقاطع در دنیای دیجیتال مارکتینگ این است که شما بتوانید مخاطب خود را در موقعیت های متفاوت آنلاین پیدا کنید.

برای ایجاد تجربه کاربری مناسب و مفید برای کاربر لازم است که بازاریابی رسانه متقاطع را جدی بگیریم و به طور مداوم در هر رسانه محبوبی در اینترنت فعالیت مفید داشته باشیم.

در اصل،‌تعریف ساده بازاریابی متقاطع این است که ساده پیدا شوید. البته این تنها بخشی از کار شماست، محتوای شما باید چیزی بیشتر از تبلیغات برای فروش باشد.

بازاریابی رسانه متقاطع؛ رسانه های مختلف در بازاریابی آنلاین

شناختن مخاطب از کلیدی ترین فعالیت ها برای ایجاد محتوای مفید است. همچنین شما با شناختن مخاطب خودتان می فهمید که این مخاطب ها بیشتر در کجاها فعالیت دارند.

بازاریابی رسانه متقاطع به این معنی نیست که شما توری بزرگ پهن کنید و ببینید که می توانید مقداری توجه به برندتان جلب کنید یا نه. در اصل، معنی این نوع بازاریابی این است که با خلق یک استراتژی بازاریابی منسجم و قدرتمند، محتوایی بسازید که در همه رسانه های آنلاین خود را جای کند.

پس اول، یاد بگیرید مخاطبان کیست، چه نیاز دارد و بیشتر کجا وقت می گذراند.

محتوای مولتی مدیا

حالا به این فکر کنید که بهینه سازی محتوا چقدر می تواند در ارزش گذاری و به رسمیت شناخته شدن برند شما مهم واقع شود.

برای مثال، فکر کنید کسب و کار شما فروش غذای حیوانات است. شما می توانید با تشویق کردن مخاطبتان در به اشتراک گذاشتن عکس حیوانات خانگی خود با صفحه شما، میزان تعامل آن ها را با خودتان در اینستاگرام و فیس بوک چند برابر کنید.

یا می توانید با اضافه کردن تصویر یک حیوان به مقاله ای که در مورد نگهداری از حیوانات می نویسید، مقاله خود را در پینترست نیز قرار دهید.

شما می توانید وسعت رسانه خود را تا یوتیوب پیش ببرید، جایی که ویدیوهای مرتبط با کارتان را به اشتراک می گذارید و به شکلی دیگر با مخاطب خود تعامل می کنید.

حالا بیایید تصور کنیم کسب و کار شما همه این شبکه ها را در بر گرفته است. الان وقتش است با فرستادن ایمیل به مخاطبان خود و قرار دادن یک کوپن تخفیف در آن، از مخاطبانتان دعوت کنید تا از شما خرید کنند. می بینید گره های این استراتژی چطور در جای خود قرار گرفتند؟

اهمیت دسترسی راحت

مشتری شما باید دسترسی بسیار راحتی به سبد خرید خود، کوپن های تخفیف، اطلاعات حساب کاربری و … داشته باشد.

وسیع کردن برنامه بازاریابی با استفاده از بازاریابی رسانه متقاطع و ارائه اطلاعات یک دست به مخاطبان می تواند تجربه کاربری بسیار خوبی را برای مخاطبان شما داشته باشد.

بهتر از آن، این است که راهکاری برای رشد خلق کنید و با استفاده از A/B Testing ترندهای مختلف را کشف کنید. همچنین با ایجاد برنامه های وفاداری و مسابقه های مختلف می توانید مشتری جدید به خود جذب کنید و مشتری های قدیم خود را راضی نگه دارید.

بازاریابی رسانه متقاطع؛ اهمیت وسیله

در سال ۲۰۱۹  مشخص شد که  حدود ۶۴ درصد استفاده کنندگان از گوشی های هوشمند به وبسایت های خرده فروشی سر می زنند. هرچند تنها ۴۶ درصد از خریداران اینترنتی از گوشی های خود برای خرید کردن استفاده می کنند. در اصل میزان درصد کسانی که با گوشی خود از فروشگاه ها خرید می کنند با درصد کسانی که با کامپیوتر شخصی خود خرید می کنند، یکی است.

بنابراین اطلاعات و آمار، بهتر است استراتژی بازاریابی رسانه متقاطع شما طوری تنظیم شده باشد که روی همه دستگاه های متصل به اینترنت جواب پس بدهد.

استراتژی خود را بچینید!

آیا می دانید مشتریان شما بیشتر در کدام پلتفرم آنلاین می شوند؟ کدام یک از پلتفرم های آنلاین با استراتژی بازاریابی متقاطع شما همسو است؟‌ بهتر است زودتر این ها را یاد بگیرید و کسب و کار خود را بیش از پیش بزرگ کنید.

منبع : limitless.center

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *