بازاریابی الگوریتم

امروزه مفهوم محتوا از همیشه مهم‌تر است. به ویژه، کیفیت، نوع رسانه، اعتبار و هدف قرار دادن مخاطبان همه نقش مهمی را برای گوگل و خوانندگان ایفا می‌کنند.

۵ روند درمورد بازاریابی محتوایی و SEO

۱٫ فرا تر رفتن از محتوای سطحی

ما برندها را می بینیم و محتواهای سطحی را به نفع وبلاگ‌ها و مقالاتی که عمق موضوعات را پوشش می‌دهند، پشت سر می‌گذاریم. این بدان معنی است که وبلاگ ها پر محتواتر و جامع تر هستند. به عنوان مثال، به SERP نگاه کنید. ۴ نتیجه برتر به طور متوسط ۲،۲۰۷ کلمه‌ای هستند.

تمام این نتایج نمونه هایی از دنیای واقعی، مطالعات و آمار و حقایق هستند. این تحقیق باید به دقت ترجمه ، ارجاع و ذکر شود و همان چیزی است که امروزه برای خوانندگان و موتورهای جستجو مناسب است. محتوای سطحی به شما نتایج سطحی را در بهترین حالت می دهد. به ندرت ارزشی را از موضوعی که فقط به یک سطح دست یافته در مبحث بازاریابی محتوایی پیدا می‌کنید.

فاقد ارزش = فاقد علاقه‌مندی مخاطب

فاقد علاقه‌مندی مخاطب = فاقد نتیجه

۲٫ سرمایه گذاری در فرایندهای ایجاد محتوا

در بازاریابی محتوایی برای ایجاد بهترین محتوا، برندهای زیادی هستند که در تولید محتوا سرمایه گذاری می‌کنند. طبق گزارش موسسه محتوا بازاریابی ۲۰۱۹ B2C، بازاریابی محتوا در طول ۱۲ ماه گذشته در زمینه ایجاد محتوا ۵۶ درصد افزایش یافته است.

که شامل موارد زیر است:

• تحقیق در زمینه کلمات کلیدی و موضوعات
• نوشتن محتوا
• بهینه سازی
• ویرایش
• ایجاد گرافیک، تصاویر اسکرین شات و یا استفاده از محتواهایی به صورت چند رسانه ای هستند.
• پست کردن و ترویج محتوا در چندین کانال

با توجه به Google Trends، بازاریابی محتوا طی چند سال گذشته به بالاترین میزان رسیده است.

۳٫ از شخصی سازی محتوا برای محتواهای بسیار هدفمند استفاده کنید

یکی دیگر از رویکردهای متنوع بازاریابی محتوایی، شخصی سازی محتوا است. بر اساس یک نظرسنجی Evergage، ۹۳ درصد از بازاریابان از شخصی سازی در استراتژی بازاریابی دیجیتال حداقل برای یک کانال استفاده می کنند.

موضوع خلق محتوا باعث می‌شود که سایت شما به کاربران مختلف بر اساس داده های شخصی در دسترس، مانند جمعیت شناسی، الویت‌ها، و تاریخچه جست و جو در مرورگر خدماتی عرضه کند.

بر اساس نظرسنجی Evercer، اکثر بازاریاب ها بر این باورند که این تاکتیک:

• کمک می کند تا تجارب بهتری از مشتری ارائه شود.
• وفاداری مشتری را افزایش می دهد.
• ROI قابل اندازه گیری را تولید می کند.

نکته این است که محتویاتی که با یک نوع کاربر ارتباط برقرار می کنند با کاربر دیگر ارتباط برقرار نمی کنند. بازدید کننده‌ای که برای نخستین بار به صفحه شما سر می‌زند دارای نیازهای متفاوتی نسبت بازدید کننده‌ای است که ۲۰ بار سایت شما را بازدید کرده است.

۴٫ وفادار ساختن مشتری از طریق اعتبار و شفافیت

با توجه به نظرسنجی Stackla 2019، نود درصد (۹۰%) از مصرف کنندگان بر این باورند که اصالت برای برندهای مورد علاقه و پشتیبانی آنها، اهمیت دارد. در فرآیند بازاریابی محتوایی اکثر بازاریاب ها از این روند آگاه هستند و می خواهند ندای معتبر مردم علاقه‌مند باشند. با این حال مشکل کجاست؟ ۹۲ درصد از بازاریابان فکر می کنند که محتویاتی که تولید می‌کنند اعتبار دارد، اما ۵۱ درصد از مصرف کنندگان معتقدند که کمتر از نیمی از این برندها اعتبار دارند.

با این حال، هنگامی که برندها اعتبار دریافت می کنند، پاداش بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت. نظرسنجی Cohn & Wolfe نشان می دهد که تقریبا ۹۰ درصد از مصرف کنندگان مایل هستند با استفاده از یک سری از اقدامات، به یک برند اعتبار دهند:

• ۵۲٪ گفته‌اند که برند مورد نظر را به دیگران توصیه می کنند.
• ۴۹٪ به برند مورد نظر وفادار می مانند.

برای نمونه نگاهی به اعتبار برندهای آمازون، اپل، لگو و اینتل که همه در لیست Cohn & Wolfe از ۱۰۰مورد از معتبرترین محصولاتی که توسط مصرف کنندگان طبقه بندی شده‌اند می‌اندازیم:

۵٫ چشم اندازهایتان را توسعه دهید

وبلاگ نویسی یک معامله بزرگ در بازاریابی محتوایی است، اما همه چیز نیست. اگر فقط افرادی را که وبلاگ ها و مقالات را مطالعه می کنند، به عنوان هدف قرار دهید، افرادی که محتواهای ویدیویی، یا صوتی و یا ترکیبی از دو یا سه نوع محتوا را ترجیح می دهند، از دست می دهید.در فرآیند بازاریابی محتوایی اکثر بازاریابان به این روند آگاه هستند و از یوتیوب، پادکست ها، وبینارها و جریان های زنده در کنار استراتژی های وبلاگ نویسی خود استفاده می کنند.

منبع: وب سایت مشاور بازاریابی منصور کیارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *