هر تجارتی و فارغ از فعالیتی که انجام می دهد، باید ارتباط خود را با مشتریان به صورت آنلاین انجام دهد. کسب و کار ها حداقل باید دارای یک وب سایت باشند و داشتن شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار الزامی است. میزبانی آنلاین بسیار ارزان تر از فروشگاه های فیزیکی است و با ابزارهای ساده طراحی وب، حتی کوچک ترین مشاغل نیز توسعه می یابند.

عملکرد بازاریابی سنتی تقریبا به طورکامل تغییر یافته است و به صورت بازاریابی ابری تبدیل شده است. این روز ها حتی کمپین های تبلیغاتی در رسانه های قدیمی (مانند چاپ و تلویزیون) با کمپین های آنلاین ادغام شده اند. گوگل بخش اعظمی از سود خود را از تلاش های بازاریابی ابری دریافت می کند. گوگل فضای تبلیغاتی و ابزارهای تحلیلی را به شرکت هایی که می خواهند در موتور جستجو مشهور شوند را ارائه می دهد، اما در عوض آن مبالغی را نیز ذریافت می کند. گوگل در واقع با حمایت از تلاش های بازاریابی ابری به دیگران در کسب درآمد کمک می کند.

این روزها تمامی مشاغل می توانند با بهره گیری از بازاریابی ابری مشاغل خود را گسترش دهند چه یک خرده فروشی باشد یا یک تعمیرگاه خودرو. تمام مشاغل در صورتی که به بازاریابی ابری تمایل داشته باشند می توانند با حضور آنلاین درآمد بیشتری کسب کنند.

برنامه بازاریابی ابری چگونه تهیه و بکارگرفته می شود؟

یکی از سخت ترین جنبه های بازاریابی ابری، هماهنگی و تلاش های بازاریابی در چندین سیستم عامل است. در گذشته برای دستیابی به هدف، یک خط، برچسب و تبلیغات تلویزیونی کافی بود. اما امروزه تبلیغ کنندگان باید یک پیام بازاریابی منسجم را ارائه دهند که در تمامی شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و یوتیوب ترجمه شود. داشتن یک برنامه جامع بازاریابی بهترین راه برای حفظ انواع رسانه های بازاریابی برای رسیدن به یک هدف مشترک است.

اولین قدم برای برنامه بازاریابی ابری تعیین اهداف پروژه خواهد بود. ممکن است یک شرکت خواستار این باشد که هویت برند را برای کالا ها قرار دهد و به مشتریان عمومی خود اطمینان دهد. به منظور اجرای دقیق پروژه، هدف باید به طور واضح تعریف شود.

در مرحله دوم، یک تیم خلاق یک نسخه تبلیغاتی را ایجاد می کند و طراح گرافیک تبلیغ چند رسانه ای انعطاف پذیری را تولید می کند. پس از ایجاد موارد زیبایی شناسی این تیم، توسعه دهندگان وب و دیگر متخصصان سئو راه هایی برای انتقال محتوا به کاربران پیدا می کنند.

نکته اصلی برای کسب موفقیت در بازاریابی ابری این است که: از نظر ظاهری وب سایت باید جذاب باشد و همچنین وجود لینک های شکسته، وب سایت را بی ثبات نمایش می دهد در نتیجه باید تمام اصول سئو را رعایت کنید.

پس از گذراندن یک دوره فعالیت، وب سایت به پیگیری و پشتیبانی مداوم نیاز دارد. با این کار نشان می دهید که که کمپین های بازاریابی ابری هرگز ثابت نیستند. بر خلاف تبلیغات تلویزیونی که ماه ها بدون تغییر اجرا می شوند، تلاش های بازاریابی ابری به صورت روزانه است. اعضای اختصاصی بخش بازاریابی باید مسئولیت تعدیل بحث و گفتگو، ارسال توئیت ها، بروزرسانی صفحات فیس بوک و … را برعهده بگیرند.

در طول فعالیت این بازاریابی، باید پیام تبلیغاتی ارزیابی شود و در صورت عدم موفقیت باید آن را تغییر دهید. هر طرح بازاریابی باید مبانی موفقیت را ایجاد کند و سیستمی را برای ارزیابی موفقیت یا عدم موفقیت یک پروژه باید در نظر گرفت. یکی از نقاط قوت بازاریابی ابری این است که انعطاف پذیر و سریع است. اگر یک تبلیغ نیاز به تغییر داشته باشد، بازاریابی ابری بدون هزینه و زمان زیاد انجام می دهد.

مشاغلی که در بازاریابی ابری فعال هستند:

متخصصان سئو:

SEO به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. بهینه سازی موتور جستجو یک استراتژی برای قرار گرفتن صفحات وب سایت ما در لیست نتایج جستجو در Google یا Bing می باشد. متخصصان سئو افرادی هستند که برای کسب نتایج بهتر در موتور جستجو آموزش دیده اند. تقریباً هر شرکتی که دارای وب سایت است به افراد سئو کار احتیاج دارند.

اکثر متخصصان سئو به مدرک احتیاج ندارند فقط کافی ست در این زمینه تجربه لازم وآموزش های لازم را داشته باشند. کارفرمایان می خواهند یک سابقه اثبات شده از موفقیت فرد سئو کار را مشاهده کنند. آنها به متخصصان سئویی احتیاج دارند که بتوانند با وجود تغییرات سریع اینترنت سازگار شوند یا به عبارتی به روز باشند.

توسعه دهندگان وب:

توسعه دهندگان وب یا Web Developer ها، جنبه فنی حضور آنلاین و پشتیبانی سایت شرکت را حفظ می کنند. آنها مواد بازاریابی را ایجاد نمی کنند، در واقع آنها ابزاری را برای ارائه بازاریابی ایجاد می کنند. وظایف توسعه دهندگان وب، بسته به نوع شرکتی که درآن کار می کنند متفاوت است.

یک فرد توسعه دهنده وب باید در برخی از زمینه های علوم رایانه دارای مدرک تحصیلی باشد. این کار نیاز به آموزش رسمی در بازاریابی ندارد، اما آموزش کمک کننده است. توسعه دهندگان وب باید در واقع درک کنند که چگونه با استفاده از فناوری ها بین مشتریان و تجارت خود ارتباط برقرار کنند.

تکنسین های بازاریابی:

تکنسین های بازاریابی در حوزه بازاریابی و فناوری کار می کنند. وظایف یک تکنسین بازاریابی بسته به پروژه متفاوت است، اما وظیفه کلی آن ها تهیه پیام بازاریابی با استفاده از تمام ابزارهای فناوری برای ارائه آن است.

تکنسین های بازاریابی نیاز به آموزش در بازاریابی و فناوری دارند. معمولاً تجربه در فناوری مهم ترین اصل خواهد بود. اصول بازاریابی از گذسته تا به امروز تغییری نکرده است. آنچه که در حال تغییر است فناوری ها است.

ویژگی ها و مهارت های یک بازاریاب ابری

مهم ترین مهارت برای بازاریاب ابری استفاده جامع از فناوری است. بازاریاب هایی که از این ابزارهای موجود اطلاعی ندارند و بدون داشتن اطلاعات، تمایل دارند از آن ها به عنوان روش های با اهمیت کم استفاده کنند، نتایج ضعیفی را دریافت می کنند.

بازاریاب ابری باید به فکر آینده باشد، چون دنیای وب خیلی سریع تغییر می کند. پیگیری مداوم و کسب اطلاعات در مورد ابزار های موجود، فناوری ها و فرصت های جدید تنها راهی است که به رشد شما کمک می کند.

پس از روی کار آمدن یک روش جدید، بازاریابان باید بطور مداوم ارزیابی کنند که چقدر این روش مؤثر است و بهترین شیوه استفاده از آن چیست. شاید شما می توانید با یک استراتژی بازاریابی راحت باشید، اما بازاریابان ابری مجبورند دائماً آن روش را با فرصت های جدید آزمایش کنند.

حضور داشتن در یک صفحه شخصی، یکی از رایج ترین ویژگی های بازاریابی ابری است. حفظ یک وبلاگ، حضور در رسانه های اجتماعی، انتشار فیلم و پست و حتی داشتن یک وب سایت شخصی نشان دهنده این است که شما می توانید با افراد آنلاین ارتباط برقرار کنید. تعامل با ابزارهای آنلاین در سطح شخصی باعث می شود تا بازاریاب آمادگی بیشتری برای استفاده از همین ابزارها در سطوح حرفه ای کسب کند.

و سرانجام، بازاریابانی که از صفحات شخصی استفاده می کنند باید برای ارتباط مستقیم با مشتریان خود آماده باشند. بازاریابان باید بتوانند با روشی باز و متفکرانه نسبت به این ارتباط واکنش نشان دهند. در پایان امیدوارم به اندازه کافی از این مقاله لذت برده باشید.

منبع : momtazseo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *