نرم افزار هاي سئو در بهينه سازي سايت کمک کننده هستند اما نرم افزار سئو چه ويژگي هايي دارد و چرا بايد از آن ها استفاده کرد؟

نرم افزار و ابزار هايي با کارکرد هاي تقريبا يکسان وجود دارد که مي توانند در فرآيند سئو کردن به شما کمک کنند. در مقاله اي جداگانه به صورت کامل به معرفي ابزار هاي رايگان و غير رايگان سئو صحبت کرديم و در اين مقاله هم به توضيح پيرامون نرم افزار هاي سئو خواهيم پرداخت.

نرم افزار سئو چيست؟

نرم افزار سئو مي تواند به عنوان يکي از ابزار هاي کمکي در بازاريابي موتورهاي جستجو استفاده شود. يک استراتژي سئو موفق نيازمند بررسي دقيق کلمات کليدي کاربردي و پر جستجو است که اين البته خيلي هم راحت نيست و نيازمند در دسترس بودن متخصصان سئو براي انجام اين کار است از اين بيشتر اين متخصصان براي اينکه بتوانند کارهاي خود را سريع تر انجام دهند از نرم افزار سئو براي بررسي کلمات کليدي و افزايش رتبه سايت استفاده مي کنند.

نرم افزار سئو يا Search engine optimization (SEO) software ابزار هايي هستند که در مراحل مختلف فرآيند سئو وب سايت کمک کننده باشند و اطلاعات مفيدي به شما ارائه دهند.
تحقيق کلمات کليدي، تست سرعت سايت، بررسي رتبه هاي سايت، بررسي محتواي رقيب و بهينه سازي محتواي سايت، بررسي بک لينک هاي رقيب. اين ها اقدامات کلي براي سئو يک سايت است که نرم افزار هايي هستند که به صورت تخصصي مي توانند به شما در انجام هر يک از مراحل ذکر شده کمک کنند.

ويژگي هاي نرم افزار هاي سئو

نرم افزار هاي سئو چه ويژگي ها و امکاناتي دارند که استفاده از آن در سئو مفيد است؟
1.
کيوورد ريسرچتحقيق کلمه کليدي يک امکان پايه است که توسط اکثر نرم افزار ها و ابزارهاي سئو ارائه مي شود. در اين امکان شما کلمه کليدي مورد نظر خود را وارد کرده و اطلاعاتي شامل؛ ميزان سرچ ماهانه، سختي کلمه، پيشنهاد کلمات کليدي مرتبط با کلمه ي سرچ شده و ميزان نرخ CPC را به شما ميدهد. اين داده ها در انتخاب کلمات کليدي و تعيين استراتژي جهت کسب رتبه ي برتر کمک کند.
2.
بهينه سازي محتوا بر اساس کلمه کليدينرم افزار هايي هستند که به ويرايشگر سايت شما متصل شده و به هنگام بارگذاري مقالات، کلمات کليدي و موضوعات مرتبط را به شما پيشنهاد ميدهند تا وبلاگ شما براي آن کلمه کليدي بهينه کند.
3.
تحليل بک لينک هابرخي از نرم افزار ها اطلاعات جامعي از بک لينک را به شما ميدهند که مي تواند راهگشاي شما باشد.
4.
گزارش از تغييراتممکن است تغييراتي در معيار هاي سئو مانند؛ رتبه جهاني يا کشوري سايت، رتبه کلمات کليدي، بک لينک ها، ميزان بازديد از سايت، نرخ Bounce Rate ايجاد شود. نرم افزار هايي هستند که اين تغييرات را به شما نمايش و اطلاع مي دهند.

انواع نرم افزار سئو

1. Seo PowerSuite

نرم افزار seo powersuite نرم فزاري است جهت بهبود سئو سايتسئو داخلي و خارجي سايت خود و رقيب را مي توانيد به کمک آن آناليز کنيد. امکاني دارد به نام رنک ترکر که از طريق آن مي توانيد کلمات کليدي را بررسي کنيد. مشخص نمودن صفحات با رتبه بالا، امکان لينک سازي و مديريت لينک هاي داخلي و خارجي، امکان ثبت تعداد نامحدود وب سايت در آن و دريافت گزارش هاي زمان بندي شده از ديگر امکانات اين نرم افزار است.

2. Seo Effect

يک نرم افزار براي انجام اقدامات لازم جهت بهينه سازي سايت است. تحقيق کلمه کليدي و تحليل رقبا از طريق اين نرم افزار امکان پذير است و براي کساني که تيم متخصص سئو ندارند، نرم افزاري کاربردي است.

3. RevenTools

نرم افزاري است که در مديريت کمپين هاي PPC و تعاملاتي که از طريق رسانه هاي اجتماعي صورت مي گيرد، کمک ميکند.

4. AgencyAnalytics

يک برنامه گزارش سئو که مناسب آژانس ها است. اين نرم افزار داراي برنامه هاي تلفن همراه، چندين تجزيه و تحليل شخص ثالث، تجزيه و تحليل اجتماعي و نظارت بر بک لينک است. اين ابزار براي مميزي SEO و تحقيق کلمات کليدي PPC براي کمپين هاي آنلاين عالي است.

5. Serpstat

نرم افزاري براي تحقيق کلمات کليدي است که چهار فاکتور را بررسي مي کند. ميزان سرچ و ترافيک کلمه کليدي، ميزان رقابت، سختي کلمه کليدي (difficulty) و هزينه به ازاي هر کليک (CPC) فاکتور هايي هستند که براي هر کلمه کليدي توسط اين نرم افزار مشخص مي شود.

6. Netpeakspider

يک نرم افزار کارآمد براي يک متخصص سئو، مدير فروش و تيم هاي بازاريابي است. مانند يک خزنده گوگل صفحات سايت را بررسي کرده و هر نوع مشکلي که مانع از ديده شدن سايت توسط موتور هاي جستجوي گوگل بشود را شناسايي مي کند. لينک هاي ورودي و خروجي، لينک هاي شکسته، H1 صفحات، تايتل و توضيحات متا، آدرس هاي ريدايرکت و تغيير مسير داده شده از جمله پارامتر هايي هستند که در گزارش اين نرم افزار درج مي شود.

7. MOZ Local

MOZ Local يکي از نسخه هاي نرم افزار ماز است. نرم افزار moz هم در بررسي سئ داخلي و هم سئو خارجي است. تحقيق کلمات کليدي بررسي بک لينک ها تحليل سئو تکنيکال از امکانات moz است. moz local در سئو ي محلي کاربرد دارد. سئو محلي به ترويج و شناخته شدن کسب و کار شما براي مشتريان محلي منجر مي شود

8. SEO SpyGlass

اين نرم افزار براي تحليل سايت رقيب بسيار کاربردي است. ليست بک لينک هاي يک سايت، هريک از لينک ها چه تعداد بازديد دارند، بک لينک هايي که ترافيک ايجاد کرده اند، يافتن کلمات کليدي مناسب و پر ترافيک، نشان دادن رتبه سايت روي کلمات کليدي خاص از امکانات و ويژگي هاي seo spyglass است.

9.Website Auditor

اين نرم افزار کاربردي براي تحليل و بررسي صفحات سايت است و صفحات 404 و لينک هاي شکسته را شناسايي مي کند.

نرم افزار سئو براي اندرويد

براي يک متخصص سئو که ممکن است گاهي به کامپيوتر خود دسترسي ندارد ولي مي خواهد که در هر شرايطي به تحليل سايت خود بپرداز هم شرايطي فراهم شده و آن هم استفاده از نرم افزار هاي سئو براي اندرويد است که در ادامه به تعدادي از آن ها اشاره خواهيم کرد. اين اپليکيشن ها را از طريق پلي استور گوگل دريافت کنيد.

1. نرم افزار seo all in one

کاربردي ترين ابزاري که مي توانيد داشته باشيد seo all in one است که از طريق آن مي توانيد به ابزار هايي مانند جي تي متريکس، گوگل پيج اسپيد اين سايت دسترسي پيدا کنيد.

2. Seo Backlink Tool

همانطور که از نام اين اپليکيشن مشخص است که ابزاري براي بررسي بک لينک هاي يک سايت است. تعداد بک لينک ها، وضعيت فالو يا نوفالو بودن آن ها، لينک هاي با پسوند edu از جمله امکانات اين اپليکشن است. ضمن اينکه ۲۰ تا از مهم ترين بک لينک هاي يک سايت را نشان مي دهد.

3. نرم افزار Keyword Research App Tool

ابزاري براي تحقيق کلمات کليدي است که با وارد کردن کلمه در آن، کلمات کليدي مرتبط را به شما ميدهد اما ايرادي به اين اپليکيشن وارد است و آن هم اين است که براي کلمات فارسي کاربرد ندارد.

4. اپليکيشن Sinium SEO Tools

اين اپليکيشن دست کم 54 امکان را براي شما فراهم مي کند که کاملا کاربردي هستند. از جمله ي آن ها عبارتند از؛

دلايل استفاده از نرم افزار سئو

استفاده از نرم افزارهاي سئو مزايايي دارد که مهمترين آن ها عبارتند از؛
1.
با استفاده از نرم افزار هاي سئو، فرآيند زمان بر و خسته کننده کيوورد ريسرچ راحت تر و درزمان کوتاه تري قابل انجام است.
2.
پيشنهاد کلمات کليدي توسط نرم افزار بر اساس رقابت، ارزش و ارتباط کلمات با يکديگر است که در نهايت به استفاده از کلمات کليدي هدفمند و با نرخ تبديل بالا منجر مي شود.
3.
ايده هاي پيشنهادي براي توليد محتوا بر اساس محبوبيت و ارتباط است که نرخ تبديل بالايي مي تواند داشته باشد.

نکات مهم در استفاده از نرم افزار هاي سئو

به يک سري نکات مهم قبل از استفاده از نرم افزار سئو توجه کنيد.
1.
براي استفاده از انواع نرم افزار هاي سئو توجه داشته باشيد که هم نسخه رايگان دارند و هم نسخه پولي. بهتر است قبل از خريد اشتراک پولي يک نرم افزار از نسخه رايگان آن استفاده کنيد تا کارکرد نرم افزار را ارزيابي کنيد که نياز هاي شما را برآورده مي کند يا نه؟ حتي شايد نسخه رايگان هم پاسخگوي نياز شما باشد.

2.
توجه کنيد که نرم افزار بايد قابليت گزارش دهي داشته باشد. از نتيجه ارزيابي پارامتر هاي مختلف و مهم در سئو گزارشي به شما ارائه دهد. رتبه کلمات کليدي و تحليلي از لينک هاي داخلي و غيره از جمله پارامتر هاي مهم هستند.

3.
هريک از نرم افزار ها روي يک پارامتر مهم در سئو تمرکز کامل را دارند. شما بايد نرم افزاري را انتخاب کنيد که نهايت انتظارات شما را برآورده کند. براي مثال يک نرم افزار براي يک کيوورد ريسرچ تخصصي طراحي شده يا ديگر ابزاري کارآمد براي تحليل وب سايت خود شماست تا از بهينه بودن سايت خود اطمينان حاصل کنيد.

4.
اگر وب سايت شما چند زبانه است توجه کنيد که نرم افزار قابليت پشتيباني از زبان هاي ديگر را داشته باشد تا ديتاهاي ارائه شده هم معتبر باشند.

جمع بندي

نرم افزار هاي سئو وسيله اي هستند که در فرآيند بهينه سازي وب سايت ها مي توانند به شما کمک کنند و از طريق اطلاعاتي که از سايت خود شما و رقيب مي دهند، شما را به تحليل ها يا نتايجي برسانند.

منبع : financesonline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *