مهم نیست کسب‌وکار شما چیست؛ می‌توانید با به‌اشتراک‌‌گذاشتن اطلاعات‌تان به‌قیمت مناسب، درآمد خوبی داشته باشید. بازاریابی اطلاعات یعنی ایجاد، ارتقا و فروش اطلاعات. بعد از اینکه کتابی الکترونیک یا قطعه‌ای ویدئویی یا فایلی صوتی تولید کردید، می‌توانید آن را بارهاوبارها بفروشید. DVDها، کارگاه‌ها و کتاب‌های چاپیِ سنتی نیز ذیل بازایابی اطلاعات قرار می‌گیرند.

به‌کارگرفتن تجربه‌تان در کسب‌وکار کنونی یا زندگی، و تبدیل‌کردن آن به کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات ساده‌تر از چیزی است که گمان می‌کنید. در‌واقع هیچ هزینه‌ای برای شروع وجود ندارد، تنها باید بهترین توصیه‌ها، ایده‌ها و استراتژی‌های‌تان را به‌شیوه‌ای بیان کنید که مناسب بازار هدف‌تان باشد. زمانی که محصول‌تان آماده شد، بازاریابی را شروع می‌کنید و به‌این‌ترتیب می‌توانید محصول‌تان را بفروشید.

بازاریابی اطلاعات ممکن است به‌عنوان کسب‌وکاری مستقل مطرح باشد یا مکمل کسب‌وکار خدمات‌محور شما باشد. اگر چشم‌انداز ارزشمندی وجود دارد که می‌توانید آن را با مشتری‌های کنونی‌تان به‌اشتراک بگذارید، در این صورت می‌توانید محصولی اطلاعاتی درست کنید و آن را بارهاوبارها بفروشید.

همه‌ی کسب‌وکارها می‌توانند از بازاریابی اطلاعات سود ببرند. برای شروع، بانک اطلاعاتی‌تان را بررسی کنید و سرفصل‌هایی را کشف کنید که بازار هدف شما علاقه‌مند است آنها را یاد بگیرد. فهرست‌تان را به چند ایده‌ی اصلیْ محدود و سپس تولید اطلاعات را آغاز کنید.

با استفاده از بازاریابی اطلاعات می‌توانید از دانسته‌های قبلی‌تان استفاده کنید و از آن کسب درآمد کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از ارتباطات فردی در کسب‌وکارتان فراتر بروید و بدون اینکه وقت بیشتری صرف کنید، درآمدتان را چند برابر کنید.

۶ دلیل برای ساختن کسب‌وکارهایی بر پایه بازاریابی اطلاعات

بیایید درباره‌ی این صحبت کنیم که چرا باید کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات‌ بسازیم. در اینجا ۶ مزیت این کسب‌وکار را بیان می‌کنیم.

۱. در این کسب‌وکارها یک‌بار محصول را تولید و سپس آن را تکثیر می‌کنید

اگر برای شخص دیگری کار می‌کنید یا فردی حرفه‌ای هستید که خدمات‌تان را به‌صورت ساعتی می‌فروشد، پس قاعدتا برای چیزی که تولید می‌کنید، به شما پول می‌دهند. در این صورت، زمانی که تولید را متوقف کنید، دیگر پولی هم در کار نیست.

ممکن است بخواهید با استخدام تعدادی کارمند، میزان تولیدتان را افزایش دهید، اما کارمندان مشتری‌های خودشان را دارند و آنها را با خود می‌برند. حتی اگر کارمندان‌تان کارشان را به‌خوبی انجام دهند، مسئولیت‌پذیری همچنان مسئله‌ای است که دست‌به‌گریبان شماست. کارمندان به‌روش‌های مختلف می‌توانند مالکان کسب‌وکارها را به‌ دردسر بیندازند.

اما در کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات، یک بار محصول را تولید می‌کنید و کارتان تمام می‌شود. ایجاد محصول زمان زیادی لازم دارد، اما می‌توانید آن را به‌دفعات و برای سال‌های طولانی بدون نیاز به کار اضافی بفروشید. ایجاد کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات، روشی عالی برای تکرار کارتان است و کمتر کسب‌وکاری می‌تواند به این شکل عمل کند.

در این نوع کسب‌وکار‌ها همه‌ی چیزهایی که برای تولید محصول جدید نیاز دارید، درون خودتان است. شما نیازی به متخصصان متعدد یا روش‌های توزیع جدید ندارید. بازاریابی اطلاعات به شما اجازه می‌دهد اطلاعات، راز‌ها، تکنیک‌ها و دانسته‌های پیشین‌تان را به‌کار بگیرید و با تکرار، از آن پول دربیاورید.

۲. خریدارانِ محصولات اطلاعاتی شما بیشتر خرید می‌کنند

افرادی که محصولات اطلاعاتی شما را می‌خرند، محصولات دیگرتان را هم خریداری خواهند کرد. این محصولات را ممکن است خود شما ایجاد کرده باشید یا اینکه محصولات دیگران باشند که تحت نظارت شما ایجاد شده‌اند. همچنین می‌توانید با دیگر بازاریاب‌های اطلاعات شریک شوید تا محصولات شما را بفروشند یا به آنها پول بدهید که برای شما محصول تولید کنند. یافتن خریداری که در زمینه‌ای خاص به اطلاعاتی نیاز دارد، یعنی روبه‌روشدن با فردی که ممکن است دیگر محصولات اطلاعاتی شما را هم بخرد، البته به این شرط که اطلاعاتی باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کنید.

با تشویق افراد به خرید بیشتر، قدرت نفوذتان را افزایش می‌دهید. درواقع باید مقدار مشخصی هزینه کنید تا مشتری‌های بالقوه را بیابید و محصول‌تان را به آنها بفروشید.

۳. می‌توان تعامل کمی با خریداران داشت

یکی از مزایای بسیار عالی کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات این است که مشتری‌های بسیار کمی برای خرید محصول به محل کار شما می‌آیند. معنای این حرف این است که شما در خانه کار می‌کنید و لازم نیست نگران حضور مشتری‌ها در خانه‌تان برای خرید کتاب جدیدتان باشید. می‌توانید محصولات را تولید کنید و آنها را به‌صورت آنلاین از خانه‌ یا حتی زمانی که در تعطیلات هستید، به‌فروش برسانید. به‌محض اینکه راهی برای تولید محصول پیدا کردید، دیگر هرجایی می‌توانید محصول‌تان را بفروشید. این مزیت نه‌تنها کار شما را بسیار راحت می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند با هزینه‌های بالاسریِ بسیار کمی این کار را انجام دهید.

۴. به کارمندان کمتری نیاز دارید

بازاریابی اطلاعات کسب‌وکار فوق‌العاده‌ای است، چراکه به افراد زیادی برای انجام آن نیاز ندارید. بسیای از بازاریاب‌های اطلاعات هیچ کارمندی ندارند، بلکه پیمان‌کارانی را به‌خدمت می‌گیرند که در حفظ پایگاه داده‌ی مشتری‌ها، حمل محصولات و پاسخ‌دادن به سؤالات مشتری‌ کمک کنند. به این کار «برون‌سپاری» گفته می‌شود. شما واقعا می‌توانید با کارمندان بسیار کم و هزینه‌های بالاسریِ اندک، کسب‌وکاری ایجاد کنید که حتی سالی ۱میلیون دلار درآمد داشته باشد.

۵. برای شروع، به سرمایه‌گذاری بسیار کمی نیاز است

بازاریابی اطلاعات به تجهیزات بسیار زیاد، دفتر‌های پرزرق‌‌وبرق، مبلمان و کامپوتر‌های متعدد نیاز ندارد. در بیشتر موارد به مجوز خاص یا آموزش و مدرک ویژه‌ای هم نیاز نیست. فقط کافی است اطلاعات خود را منتشر کنید. اما چگونه؟ با پیداکردن بازاری که به اطلاعات شما علاقه‌مند است، ایجاد اطلاعاتی که افراد این بازار به‌دنبالش هستند و بالاخره پیشنهاددادن آن به‌شکلی ترغیب‌کننده. به همین علت است که می‌توانید با بودجه‌ی شروع کم، وارد این کسب‌وکار شوید. البته برای پیداکردن مشتری‌های بالقوه و معرفی محصول به آنها باید مقداری پول خرج کنید. اگر می‌خواهید این کار را بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری‌ای شروع کنید، احتمالا در آن شکست می‌خورید.

۶. پتانسیل سود بسیار زیادی دارد

بسیاری از افرادی که بازاریابی اطلاعات می‌کنند، از این کار درآمد بسیار زیادی کسب کرده‌اند. آنها درباره‌ی مشتری‌های بالقوه تحقیق کرده‌اند، فهمیده‌اند که این مشتری‌ها به‌دنبال چه چیزی هستند، آن را به‌شکلی ترغیب‌کننده به مشتری‌ها معرفی کرده‌اند و فروش محصولات‌شان را ادامه داده‌اند؛ به‌این‌ترتیب پول زیادی هم به‌دست آورده‌اند. می‌توان این کسب وکار را در مقیاس‌های مختلفی ترتیب داد: کوچک یا بزرگ.

اما فکر نکنید که بازاریابی اطلاعات به کار زیادی احتیاج ندارد؛ باید مانند دیگر کارآفرینان، سخت کار کنید. خبر خوب این است که اگر خوب کار کنید، درنهایت می‌توانید کارتان را تکثیر کنید. مشتری‌‌ها در آینده چیزهای بیشتری از شما خواهند خرید. با کمترین ارتباط با مشتری می‌توانید مشغول کسب‌وکارتان شوید. می‌توانید با استفاده از کارمندان بسیار کمی به موفقیت دست پیدا کنید. به سرمایه‌ی کمی نیاز دارید و درآمدتان ممکن است بسیار زیاد باشد، به‌شرط اینکه با جدیت آن را ادامه بدهید و البته بهبود بخشید.

منبع : سایت چطور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *