شايد تصور اينکه در زندگي روزمره خود از اينترنت بي بهره باشيم بسيار مشکل و ناممکن به نظر برسد. چراکه تجارت الکترونيک با اين که مدت زيادي از عمرش نمي گذرد ولي نقش بسزايي در زندگي ما برعهده گرفته است.

تجارت الکترونيک B2C ابتدايي‌ترين روش تجارت الکترونيک و دومين روش مدل از جهت استفاده در ميان روش‌هاي تجارت الکترونيک است. تجارت الکترونيک B2C فروش محصولات به‌صورت آنلاين مي باشد. در فروشگاه‌هاي مجازي توليدکنندگان و خرده فروشان، محصولات و خدمات  خود را بدون واسطه به مصرف کننده مي فروشند.

منشا اين مدل از تجارت الکترونيک را مي‌توان خرده فروشي‌هاي الکترونيکي دانست و متداول­ترين مدل­هاي تجارت الکترونيک B2C شرکت‌ها و وب سايت­هاي خرده فروشي الکترونيکي هستند. معاملات خرده فروشي­هاي اينترنتي بخش مهمي از تجارت را به مشتري ايفا مي کنند. اين نوع تجارت هزينه­ ي معاملات را به خصوص هزينه هايي که مشتريان صرف گشتن کالا و خدمات مي کنند کاهش مي دهد.

تجارت الکترونيک B2C مزاياي بسياري را براي فروشندگان و خريداران دارد. فروشندگان با استفاده از اين نوع تجارت الکترونيک مي توانند محصولات خود را علاوه بر فروشگاه خود به طور مجازي از طريق وب سايت خود در اختيار کاربران قرار دهند که اين موضوع باعث فروش بيشتر محصولات آنها مي شوند و خريداران هم مي توانند اطلاعات مربوط به چند محصول را داشته باشد و آنها را به راحتي با هم مقايسه کنند.

در ابتدا که اين نوع تجارت الکترونيک مرسوم شد هزاران نفر شروع به ثبت دامنه هاي خود کردند. که بعد از آن مشکلات امنيتي به وجود آمد ولي  با توسعه SSL ايـن مـشکل بـرطرف شـد و مـصرف کـنندگان بـا امـنـيت بـيشتري خـريـد هـاي خـود را انجام مي دهند. مرورگرهاي وب بر اساس گواهينامه SSL مي توانند نشان دهند يک سايت قابل اعتماد مي باشد. اين نوع تجارت الکترونيک ايده مناسب و بسيار خوبي براي کسب و کارهاي کوچک به شمار مي رود. 


وب‌سايت‌هايي که در زمينه تجارت الکترونيک B2C فعاليت دارند بايد براي تبديل شدن به سايتي کاربر پسند بهينه‌سازي شوند و براي داشتن بازديدکننده بيشتر وقت و هزينه صرف کنند. بيشتر مشتريان از موتورهاي جستجو براي پيدا کردن محصولات مورد نظرشان استفاده مي کنند پس مديران و طراحان وب سايت­ B2C بايد به قوانين سئو آشنايي کافي و کامل داشته باشند و يا با مديران بازاريابي و متخصصان مشورت کنيد تا بتوانند هميشه در صفحات اول موتورهاي جستجو بمانند. 

تجارت الکترونيک B2C با گسترش تلفن­هاي هوشمند رو به تکامل و گسترش است و فضاي جديدي را براي اين نوع تجارت فراهم کرده و بسياري از وب سايت­ها و شرکت هاي مشهور در اين زمينه با تهيه اپليکشن هاي مخصوص تلفن هاي هوشمند  کار را براي کاربران خود آسان کرده ­اند.

شما به عنوان صاحب شرکت توليدي يا خدماتي مي توانيد با راه اندازي يک سايت و شروع فعاليت در زمينه تجارت الکترونيک B2C ‌ اطلاعات زيادي از محصولات و خدمات خود را به راحتي در اختيار کاربران قرار دهيد و مشتريان شما بتوانند به راحتي و براساس ويژگي هايي مانند نوع، رنگ، قيمت، اندازه و ….. به مقايسه کالاها بپردازند، و در انتها با انتخاب محصول مورد نظر خود به آساني خريد کنند . تمامي اين مراحل با صرف زماني کم انجام مي گيرد بدون اينکه وقت زيادي در خيابان­ها و فروشگاه ها از بين ببرد. 

منبع : www.karnaweb.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *