بازاریابی ائتلافی چیست؟

تصور کنید در حال قدم زدن در یک مغازه گل فروشی برای خرید یک گل عروسی می باشید، زمانی که در آنجا حضور دارید با آگهی یک معامله عالی برای خرید کیک های عروسی از یک شیرینی پزی در همان نزدیکی مواجه می شوید. در همین زمان، شخص دیگری که از شیرینی پزی دیدن می کند با آگهی یک معامله عالی با خرید گل از آن گل فروشی مواجه می شود. از آنجا که این کسب و کارها با یکدیگر در رقابت نیستند، ترفیع یکدیگر و ارجاع مشتریان به یکدیگر برای افزایش فروش به نفع هر دوی آنها خواهد بود. بازاریابی ائتلافی پیوستن دو یا چند سازمان با هدف به اشتراک گذاری استراتژی بازاریابی، ترفیع مفاهیم، خدمات و یا محصولات می باشد. این استراتژی می تواند در هر مقیاسی اتفاق افتد. بازاریابی ائتلافی شبیه به بازاریابی سرمایه گذاری مشترک می باشد.

بازاریابی ائتلافی مناسب کدام نوع کسب و کار می باشد؟

بازاریابی ائتلافی تقریبا توسط هر کسب و کاری، هنگامی که شریک علاقه مند به همکاری متقابل سودمند با آن وجود داشته باشد، قابل پیاده سازی می باشد. اساسا، بازاریابی ائتلافی شامل ادغام منابع می باشد چه این منابع دانش / تخصص، زیرساخت های توزیع، اعتبار نام تجاری باشد، و یا فقط پول باشد. با بهره گیری از بازاریابی ائتلافی، دستیابی به نتیجه ای که دستیابی به آن به طور مستقل پر هزینه خواهد بود میسر می شود. انواع ائتلاف ها در استراتژی بازاریابی ائتلافی عبارتند از:

یک کمپین بازاریابی ائتلافی چگونه توسعه داده می شود؟

بازاریابی ائتلافی اثربخش شامل هماهنگی نقاط قوت شرکت های مختلف به منظور پاسخگویی به تقاضای بازار است. این امر مستلزم برنامه ریزی قابل توجه ، و همچنین تلاش های جاری برای حفظ رابطه جدید کسب و کاری می باشد. در ابتدا، تیم بازاریابی فرصت کاری که به طور بالقوه می تواند از طریق ائتلاف برآورده شود را شناسایی می کند. سپس، ائتلاف های آینده ، با توجه به احتمال بازگشت سرمایه گذاری در چنین رابطه ای بررسی می شود. در این زمینه بازاریابان نیاز به پاسخ به پرسش های زیر دارند: این شرکت ها می تواند چه چیزی ارائه دهند؟ آیا آنها با شرکت های دیگر اتحاد دارند، و اوضاع فعلی آنها چگونه است؟ آیا پایدار هستند؟ آیا از یک سبک مدیریت سازگار بهره می برند؟

باید در نظر داشت در زمان بررسی یک ائتلاف بین المللی ، تحقیقات بیشتری باید در اقتصاد کشور دیگر انجام شود. در این زمینه بازاریابان نیاز به پاسخ به پرسش های زیر دارند: آیا نرخ ارز تغییر می کند؟ نرخ پیش بینی شده از تورم چه میزان است؟ نرخ بهره پیش بینی شده در این کشور چگونه تغییر می کند؟ قوانین این کشور در رابطه با حقوق مالکیت معنوی چیست؟

هنگامی که یک شریک (یا شرکای چندگانه) برای اتحاد پیدا شد، هر سهامدار باید طرح ها و انتظارات خود را مطرح نماید. چه ائتلاف شامل ایجاد یک نهاد کسب و کار جدید (سرمایه گذاری مشترک) باشد چه نباشد، هر دو کسب و کار نیاز دارند تا به یک درک روشن در مورد انتظارات ، و چگونگی اتخاذ تصمیم گیری های مدیریتی در این همکاری مشترک برسند. توضیح کامل تعهدات و انتظارات میزان تبادل متقابلا سودمند که می تواند بین شرکا انجام شود را افزایش می دهد. علاوه بر بازاریابی خارجی، انجام بازاریابی داخلی در شرکت ها مهم می باشد. کارمندان هر دو طرف باید در جریان برنامه ها باشند، و هر دو طرف آنچه که در حال ارائه هستند و ارزشی که از این مشارکت دریافت می کنند را درک نمایند .

منبع : weblogibc-co.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *